بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

 

سادیسم جنسی,سادیسم جنسی چیست,ناهنجاریهای جنسی,نشانه های سادیسم جنسی  

سادیسم و ناهنجاریهای جنسی: نشانه ها و روشهای درمانی
سادیسم و ناهنجاری های جنسی معمولاً متاثر از عدم تعادل بین نیازهای جنسی و ارضای آنها و نیز افکاری بیمار گونه می باشد که به طرق مختلف در زندگی افراد نمایان و باعث ناهنجاریهای بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی میگردد. شرایط محیطی و نبود آموزشهای صحیح باعث گسترش روز افزون افراد مبتلا به این عارضه شده است.
کسانی که از سادیسم و ناهنجاریهای جنسی رنج می بردند در زندگی خود انواع شکستها را تجربه میکنند و بدلیل داشتن افکاری پریشان که صرفاً آب و رنگی جنسی دارد به خود و جامعه ای که در آن حضور دارند صدمات جبران ناپذیری می زنند.
از مهمترین نشانه های سادیسم و ناهنجاریهای جنسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

 

رژیم آب چیست؟

رژیم آب که برخی آن را با نام رژیم آب سرد نیز می شناسند، یکی از جدیدترین روشها برای آب کردن چربیها محسوب می شود. رژیم آب به سایر رژیم های رایج امروزی که خوردن برخی مواد غذایی را محدود و یا به کل ممنوع می کنند ، شباهت چندانی ندارد. رژیم آب مصرف غذا را برای شما محدود نمی کند و به ورزش هم احتیاج ندارد. کسانی که رژیم آب می گیرند می توانند هرچه که دلشان می خواهد مصرف کنند و در نهایت وزن خود را کاهش دهند.

پیدایش رژیم آب :
ریشه و تاریخچه اصلی رژیم آب مشخص نیست ، برخی از منابع اینترنتی معتقدند این رژیم از یک مقاله که در سال ۱۹۹۷ توسط موسسه تحقیقات دورهام واقع در کارولینای شمالی منتشر شد، الهام گرفته شده است درحالیکه داگلاس سیلور پورتر که ظاهرا" یک پزشک و دانشمند است ادعا می کند او رژیم آب را اختراع کرده است.

فلسفه رژیم آب :
فلسفه ای که پشت این رژیم خاص وجود دارد این است که وقتی ما آب سرد مصرف می کنیم بدن ما کالری بیشتری می سوزاند تا دمای آب مصرف شده را بالا ببرد و به دمای طبیعی بدن که حدود ۹۸.۶ درجه فارنهایت است برساند.هرچه آب سردتر باشد بدن مجبور است برای گرم کردن آن بیشتر کار کند و بنابراین وقتی ما آب خیلی سرد می نوشیم کالری بیشتری مصرف می کنیم ، علاوه براین نوشیدن آب قبل و یا میان غذا باعث می شود که ما بیشتر احساس سیری کنیم و کمتر به سراغ غذا برویم. همچنین گفته می شود که رژیم آب سموم را از بدن دفع می کند.

رژیم آب چگونه کار می کند؟
در رژیم آب ، فرد رژیم گیرنده باید ۸ وعده آب بنوشد و در هر وعده باید حدود ۸ اونس (۲۲۶ گرم ) آب مصرف کند، بنابراین فرد رژیم گیرنده باید بدون در نظر گرفتن مقدار آبی که بطور طبیعی در هر روز مصرف می کند ، هر روز ۶۴ اونس آب اضافی مصرف کند. این میزان آب باید در طول روز و همراه غذا ویا بدون غذا مصرف شود.

مزایا و معایب رژیم آب :
یکی از مزایای این رژیم این است که آب رایگان است و در نتیجه همه می توانند از این رژیم استفاده کنند. یکی از معایب آن هم این است که فرد رژیم گیرنده مجبور است دائما" به دستشویی برود. برخی منتقدان معتقدند که رژیم آب در واقع یک رژیم نیست بلکه راهی برای تشویق کردن مردم برای مصرف بیشتر آب است




تاریخ: شنبه 5 اسفند 1391برچسب:رژیم چاقی, روشهای لاغر شدن,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

میگو و نکاتی درباره‌ی آن

میگو جایگزین مغذی و لذیذی برای پروتئین گوشت‌های قرمز است که نسبت به آن‌ها در وزن مساوی، دارای کالری و چربی اشباع (جامد) کمتری می‌باشد.

مواد مغذی میگو
میگوها منبع غنی از پروتئین با کیفیت خوب و در عین حال کم کالری هستند. آن‌ها همچنین دارای اسیدهای چرب ضروری مانند اسیدهای چرب اُمگا-3 هستند. از سوی دیگر این موجودات دریایی کوچک تأمین کننده‌ی مقادیر مناسبی از مواد معدنی مانند سلنیوم، آهن، روی، فسفر و منیزیم و نیز ویتامین‌هایی مانند D، B12 و نیاسین (یکی از ویتامین‌های گروه B) برای بدن می‌باشند.

در این بخش به بررسی تأثیر مواد مغذی موجود در میگو بر بدن انسان پرداخته می‌شود:
سیستم قلبی- عروقی
میگو با داشتن مقادیر بسیار خوبی از ویتامین B12 به کاهش سطح خونی هموسیستئین که یکی از عوامل مهم خطر بیماری‌های قلبی- عروقی است، کمک می‌کند. علاوه بر آن، اسیدهای چرب اُمگا-3 میگو به دلیل داشتن خاصیت ضدالتهابی و توانائی در جلوگیری از تشکیل لخته‌ی خون، می‌توانند در پیشگیری از بیماری‌های قلبی موثر باشند. همچنین این اسیدهای چرب با تأثیر بر جریان‌های الکتریکی قلب می‌توانند به پیشگیری از آریتمی‌های قلبی (بی‌نظمی ضربان‌های قلب) کمک کنند. از جمله اثرات دیگر اسیدهای چرب اُمگا-3 (هم با منشأ گیاهی و هم با منشأ جانوری)، تأثیر احتمالی آن‌ها در کاهش فشارخون بالا می‌باشد. لازم به ذکر است که برای افراد دارای پرفشاری خون، هر میلی‌متر جیوه کاهش در فشارخون، حائز اهمیت است، بنابراین ممکن است تأثیر مصرف هرکدام از مواد مغذی موثر در این زمینه به تنهایی کم باشد، ولی تأثیر مجموعه‌ی آن‌ها به طور همزمان، می‌تواند موجب چند میلی‌متر جیوه کاهش در فشارخون شود. برای دستیابی به این منظور، تا حد امکان سبزی‌ها، میوه‌ها و غلات کامل (به دلیل داشتن فیبر غذایی، مواد معدنی مثل پتاسیم، پروتئین گیاهی و سایر مواد مغذی) را در برنامه غذایی روزانه‌ی خود بگنجانید. همچنین منابع غذایی اسیدهای چرب اُمگا-3 را بیشتر مصرف کنید.

ترکیبات سرطان‌زا
میگو یک منبع غنی سلنیوم می‌باشد. نتایج تحقیقات بر روی حیوانات نشان داده است که ارتباط معکوسی بین دریافت سلنیوم و بروز سرطان وجود دارد. به عبارت دیگر با افزایش دریافت منابع غذایی حاوی سلنیوم، احتمال بروز سرطان در حیوانات کمتر می‌شود، زیرا سلنیوم برای کارکرد صحیح بعضی ترکیبات بدن که به منظور غیرفعال کردن مواد مضر و سرطان‌زا به کار می‌روند ضروری است، بنابراین در صورت کمبود آن، مولکول‌های سرطان‌زا غیرفعال نشده و موجب آسیب رساندن به سلول‌های بدن می‌شوند.

میگو دارای موادی به نام پورین است که می‌توانند در بدن به اسیداوریک تبدیل شوند. تجمع بیش از حد پورین‌ها و اسیداوریک نیز در بدن موجب تشدید عوارض بیماری‌هایی مانند نقرس و سنگ کلیه می‌شود. به همین دلیل بهتر است بیماران کلیوی یا مبتلایان به نقرس، مصرف میگو را محدود کنند

عملکرد مغز
اسیدهای چرب ضروری موجود در غذاهای دریایی (نظیر ماهی و میگو) احتمالاً می‌توانند در کاهش زوال عقل مرتبط با افزایش سن موثر باشند. همچنین دیده شده افرادی که در رژیم غذایی خود از منابع غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا-6 (مانند گوشت‌های قرمز و روغن‌های گیاهی ذرت، بادام زمینی، گل‌رنگ و آفتابگردان) نسبت به منابع غذایی اسیدهای چرب امگا-3 (مانند ماهی، میگو، روغن‌های گیاهی مثل کلزا یا بزرک و مغزهایی مثل گردو) بیشتر استفاده می‌کنند، نه تنها به سمت آسیب‌های التهابی می‌روند، بلکه زمینه‌ی ایجاد افسردگی هم در آن‌ها بیشتر می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد رژیم‌های غذایی غنی از اسیدهای چرب اُمگا-3، احتمالاً می‌توانند حالات روحی را بهتر کرده، افسردگی را کاهش دهند. به همین جهت پیشنهاد می‌شود منابع غذایی آن (به ویژه منابع دریایی) را حداقل 3 بار در هفته مصرف کنند.

حقایقی درباره‌ی چربی میگو
اغلب افراد درباره‌ی نوع و مقدار چربی میگو دچار سردرگمی می‌شوند. باید دانست مقدار چربی موجود در میگو کم است، اما دارای مقدار قابل توجهی کلسترول می‌باشد. به همین دلیل بعضی افراد به ویژه آن‌هایی که کلسترول خون بالایی دارند، ممکن است از خوردن میگو پرهیز کنند.

نکات قابل توجه برای مصرف میگو
الف- حساسیت یا آلرژی غذایی:
از آنجایی که ماهی و میگو جزء مواد غذایی حساسیت‌زا (آلرژن) هستند، مصرف آن‌ها در افرادی که سابقه و استعداد ابتلا به آلرژی یا حساسیت غذایی دارند، باید طبق نظر پزشک و متخصص تغذیه و با احتیاط باشد. همچنین پیشنهاد می‌شود این افراد برای آگاهی بیشتر از علایم و نشانه‌های آلرژی غذایی، با متخصص مربوطه مشورت نمایند.

ب- پورین‌ها و بیماری‌های مرتبط با اسید اوریک:
میگو دارای موادی به نام پورین است که می‌توانند در بدن به اسیداوریک تبدیل شوند. تجمع بیش از حد پورین‌ها و اسیداوریک نیز در بدن موجب تشدید عوارض بیماری‌هایی مانند نقرس و سنگ کلیه می‌شود. به همین دلیل بهتر است بیماران کلیوی یا مبتلایان به نقرس، مصرف میگو را محدود کنند یا از مصرف آن خودداری نمایند.

یادآوری
باید دانست اسیدهای چرب امگا-3 ضمن داشتن خواص مفید برای بدن، از نظر ساختمانی بسیار حساس هستند و می‌توانند به راحتی اکسید و به مواد مضر تبدیل شوند، بنابراین بهتر است همراه با منابع غذایی دارای مواد آنتی اکسیدان (ضد اکسید شدن) مانند منابع غذایی ویتامین C (از قبیل مرکبات، سبزی‌های برگی تازه) و منابع غذایی ویتامین E (مانند انواع جوانه‌ها) مصرف شوند. علاوه بر آن اکیداً از مصرف خودسرانه‌ی مکمل اسیدهای چرب اُمگا-3 بدون تجویز پزشک یا متخصص تغذیه، خودداری کنید.

خرید و نگه‌داری میگو
الف- خرید:
* به دلیل قابلیت فسادپذیری بالای میگو، حتماً آن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

* اگر میگوی تازه را برای خرید انتخاب می‌کنید، سر آن را در اسرع وقت جدا نمایید (چون اولین قسمتی است که در میگو فاسد می‌شود).

* میگوهای تازه باید بدن سفتی داشته باشند که به پوسته‌ی آن‌ها متصل باشد.

* پوسته‌ی میگوها باید بدون هرگونه لکه و خال سیاه باشد (زیرا این لکه‌ها نشانه فساد گوشت میگو است).

برای یخ‌زدایی میگو و خارج کردن آن از حالت انجماد، آن را در یک کاسه‌ی آب سرد یا درون یخچال قرار دهید. هرگز آن را در دمای اتاق یا با ماکروویو یخ‌زدایی نکنید، چون این کار باعث از دست رفتن رطوبت و مواد مغذی میگو می‌شود.

* پوسته‌ی میگوها نباید زردرنگ بوده یا حالت شن مانند داشته باشد (این حالت نشانگر اضافه کردن ماده شیمیائی برای سفید کردن پوسته‌ی میگو به آن است).

* اگر میگوی منجمد می‌خرید، حتماً به علامت پروانه‌ی بهداشتی، تاریخ تولید و انقضاء آن توجه کنید.

* میگوی مرغوب باید بوی آب نمک ملایم (بوی آب دریا) بدهد. حتماً قبل از خرید، میگوها را بو کنید و در صورت داشتن بوی نامطبوع از خرید آن‌ها خودداری کنید.

ب- نگه‌داری:
از آنجایی که غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نسبت به دما بسیار حساس هستند، نکته‌ی مهم در مورد نگه‌داری آن‌ها، سرد نگه‌داشتن آن‌ها است، بنابراین:

* بعد از خرید میگو یا سایر غذاهای دریایی، در اسرع وقت آن‌ها را به یخچال برسانید.

* اگر قرار است میگو از زمان خرید تا رسیدن به یخچال مدت نسبتاً طولانی در خودرو بماند، یک کُلمن حاوی یخ در خودرو بگذارید تا از سرد ماندن و عدم فساد آن مطمئن شوید.

* معمولاً دمای بیشتر یخچال‌های خانگی کمی بالاتر از دمای ایده‌آل برای نگه‌داری غذاهای دریایی است. یک راه آسان و مطمئن برای رسیدن به دمای مناسب، بسته‌بندی خوب و قرار دادن آن‌ها در یک ظرف حاوی یخ و گذاشتن آن در سردترین جای یخچال است. در ضمن برای حفظ سرمای ظرف، روزانه 1 تا 2 بار یخ آن را عوض کنید. با این روش میگو به مدت 1 تا 2 روز در یخچال قابل نگه‌داری است، اما در اولین فرصت باید مصرف شود.

* برای نگه‌داری طولانی مدت میگو، آن را به خوبی بسته بندی نمایید و حداکثر تا یک ماه در سردترین جای فریزر نگه‌داری کنید.

* برای یخ‌زدایی میگو و خارج کردن آن از حالت انجماد، آن را در یک کاسه‌ی آب سرد یا درون یخچال قرار دهید. هرگز آن را در دمای اتاق یا با ماکروویو یخ‌زدایی نکنید، چون این کار باعث از دست رفتن رطوبت و مواد مغذی میگو می‌شود.




تاریخ: شنبه 5 اسفند 1391برچسب:میگو و نکاتی درباره‌ی آن ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

آثار و فضایل عجیب تلاوت قرآن



Images\TinyEditorPictures\d.jpg


یک بررسی مقدماتی در جامعه ما به عنوان یک جامعه مسلمان نشان می دهد آنچنان که شایسته است قرآن مجید در زندگی ما حضور ندارد و این در حالی است که حتی در تلاوت ساده قرآن آثار و فواید ارزشمندی است که ما کمتر بدان آگاه هستیم.
  بدون شک سبک زندگی دینی مشخصات و شرایط ویژه خود را دارد. شاید یکی از مواردی که در زندگی ما به عنوان یک مسلمان کمتر بدان توجه می شود تلاوت قرآن به عنوان کتاب دینی ما و تعمق در آیات آن است. به همین دلیل است که کمتر این کتاب آسمانی در زندگی ما جا دارد. در حالی که خداوند حكیم در این مورد می فرماید: ای مردم، از سوی پروردگارتان موعظه و اندرزی برای شما آمد، كلامی و قرآنی كه مایه شفای بیماری دل ها و روان ها است و چیزی كه مایه هدایت و راهنمایی است و رحمت برای مومنان است. این پیامبر به مردم بگو به فضل پروردگار و به رحمت بی پایان او و این كتاب بزرگ آسمانی كه جامع همه نعمت ها است باید خشنود بشوند نه به ثروت اندوزی و پست و مقام دنیا و فزونی قوم و قبیله. (سوره یونس آیات 58-57)

گذشته از بحث اساسی تر تعمق در قرآن در خود خواندان و تلاوت این کتاب الهی، فضائل، آثار و فواید دنیایی و آخرتی فراوانی وجود دارد؛ باروری ایمان، تخفیف گناهان، درمان بیماری های روحی و روانی، عمر با بركت، استجابت دعا، صفای خانه، رفع غم و اندوه، پیمودن درجات كمال و ترقی از جمله پاداش های تلاوت قرآن است.

كفاره گناهان

انسان در زندگی گاه دچار گناه و لغزش های كوچك و بزرگ می شود كه برخی از آنان كفاره دارد، تلاوت قرآن كفاره گناهان است. قرآن بخوان كه خواندن قرآن كفاره گناهان، سپر آتش و امان از عذاب الهی است. (وسایل الشیعه، ج4، ص 839)

بارور شدن ایمان

امیرالمومنین (ع) فرموده: تلاوت قرآن، مایه باروری ایمان است (غررالحكم و دررالكلم ص 263)؛ یكی از راه های موثر در رشد و باروری ایمان در هر فرد قرائت قرآن است.

گفتگو با خداوند

برای انسان مومن و با ایمان چه چیزی می تواند زیباتر از سخن گفتن با خداوند باشد و چه واسطه ای و همكلامی بهتر، كه آن قرائت قرآن است. پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: هر كه دوست دارد با خدایش سخن بگوید قرآن بخواند. (كنزالعمال، ج 21 ص510، ح 2257)

منور شدن منازل

خانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی كند؛ خانه ای كه زیاد در آن قرآن تلاوت شود خیر و بركتش فزونی یابد به اهلش فراخی رسد و نورش به اهل آسمان روشنایی دهد؛ بدان سان كه ستاره های آسمان به اهل زمین، روشنایی دهند (اصول كافی، ج 2، ص 610)

چه بسیار افرادی هستند كه در زندگی خود نورانیت آشكاری با تلاوت قرآن احساس كرده اند و روزی و بركت خود را مدیون قرآن هستند.

زدودن زنگار از قلب

پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: قلوب شما همانند آهن، زنگار می گیرد. پرسیدند جلا دهنده آن چیست؟ فرمود: تلاوت قرآن (كنز العمال، ج 2، ص 241، ح 3924). قلب انسان در مراحل مختلف زندگی دچار زنگارهایی می شود و اگر برای جلا دادن آن اندیشه ای نداشته باشیم هلاكت حتی به سراغ مان می آید كه یكی از بهترین این راه ها برای پاك كردن زنگارها قرائت قرآن است.

قرار گرفتن در شعاع نور نبوت

كسی كه قرآن بخواند شعاع نور نبوت او را فرا می گیرد با این تفاوت كه به او وحی نمی شود. (اصول كافی، ج 2، ص 610)

انسان هایی كه قلب پاك و رستگاری دارند و خود را از هر گونه گناه و آلودی دور می دارند در هنگام قرائت قرآن پاداش های فراوانی نصیب شان می شود.

قدرت عظیم

قرآن قدرت و نیروی عظیمی است برای كسی كه آن را دوست بدارد و بنا و ساختمان محكمی است كه پایه های آن منهدم نمی گردد و قرآن قدرتی است كه پیروان و یارانش شكست ناپذیرند و دریایی است كه اعماقش را نمی توان درك نمود.

قرآن تنها سنگر و پناهگاه

رسول خدا(ص) فرمود: زمانی كه فتنه ها به پا خاست به طوری كه نتوانستید اسلام ناب و خالص را تشخیص دهید، (مانند شب تاریكی كه نمی توان راه را تشخیص داد) بر شما لازم است كه به قرآن مراجعه كنید. (بحارالانوار، ج 92، ص17)



تاریخ: سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:آثار و فضایل عجیب تلاوت قرآن,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

اختلالات جنسی در خانمهای مبتلا به ام اس (MS)



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

 

  ویتامین‌های مخصوص آقایان, مواد غذایی مفید
 
 
 


بسیاری از غذاهایی که ما روزانه از آنها استفاده می‌کنیم حاوی ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی هستند که برای بدن لازم و ضروری اند.

این ویتامین ها هر کدام دارای ویژگی‌های خودشان هستند.در میان ویتامین‌های مختلفی که از راه تغذیه وارد بدن می‌شوند محققان به این نتیجه رسیده‌اند که برخی برای مردان بهتر هستند و هر مردی باید از این ویتامین ها همیشه در بدن خود داشته باشد.

سلنیوم: آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که در مردان از ریزش مو جلوگیری می‌کند و همچنین محققان در مطالعات خود به این نتیجه رسیده‌اند که این ویتامین می‌تواند میزان کلسترول بد خون را نیز کاهش دهد. برای به‌دست آوردن میزان زیادی سلنیوم می‌توانید سراغ غذاهای دریایی بروید.

ویتامین ب: به طور کلی این ویتامین برای سلامت و قوای بدن لازم است و همیشه باید در بدن به میزان لازم وجود داشته باشد. همچنین محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ویتامین ب در آقایان می‌تواند از بیماری‌های مو وپوست جلوگیری کند. بهترین منبع برای کسب این ویتامین غلات و سبزی‌های مختلف است.

امگا 3: به طور کلی اسید چرب امگا 3 برای بدن بسیار لازم است اما در کنار آن این ویتامین در مردان می‌تواند معجزه کند. جلوگیری از افزایش میزان کلسترول و نابود کردن عوامل ایجاد سکته‌های قلبی و مغزی تنها بخشی از خواص امگا3 درمردان است. همانطور که می‌دانید ماهی و میگو بهترین منبع برای کسب این اسید چرب است.

ویتامین دی: ویتامینی که در هرکجا می‌توانید آن را پیدا کنید ویتامین دی است. این ویتامین در نور خورشید وجود دارد و برای کسب آن تنها کافی است مقداری زیر نور خورشید قدم بزنید. در مردان این ویتامین می‌تواند از میزان مرگ و میر بر اثر سرطان پروستات بکاهد و همچنین میزان تستسترون خون را نیز کنترل می‌کند. به غیر از خورشید می‌توانید این ویتامین را در تخم مرغ نیز پیدا کنید.

منیزیم: این ماده معدنی و ویتامین مهم‌ترین عنصری است که باعث می‌شود تا استخوان ها محکم و غیرقابل شکست شوند. این ماده معدنی در مردان می‌تواند از سرطان‌های مختلف جلوگیری کند و همچنین سلامت کلی بدن را نیز افزایش می‌دهد. بهترین منبع برای دریافت منیزیم آجیل و تخم کتان است.

 




ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

درد دل مجنون با خدا

یک شبی مجنون نمازش را شکست
بی وضو در کوچه لیلا نشست



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:درد دل مجنون با خدا,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

پاک کردن میگو -روش اول (تصویری)

 

 

پاک کردن میگو -روش اول (تصویری)

 

 

میگو از جمله پروتئین های دریایی است که طرفداران زیادی دارد . بنا به نحوه طبخ آن 2 روش برای پاک کردن میگو وجود دارد .

 

1)روش اول غلاف پوست میگو را از آن جدا می کنند و در خوراک و یا همراه با برنج و سایر مواد طبخ می شود .

 

2)در روش دوم که کباب کردن یا سیخ کردن میگو است, غلاف سخت دور میگو را نباید کند چرا که این پوسته از سوختن گوشت لذیذ حیوان جلو گیری می کند . ما در این بخش به مورد اول می پردازیم و آن را با تصویر به شما نشان می دهیم.

 

 

پاک کردن میگو -روش اول (تصویری)

 

 

پاک کردن میگو -روش اول (تصویری)

 

 

پاک کردن میگو -روش اول (تصویری)

 

 

پاک کردن میگو -روش اول (تصویری)

 

 




تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:پاک کردن میگو -روش اول (تصویری),
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

۱۴ راه برای خوش طعم کردن خوراک ها

خوش طعم کردن غذا, نحوه پخت غذاهای خوشمزه
چگونه غذاهای‌مان را خوش‌طعم‌تر کنیم؟
آشپزی از آن هنرهایی است که اگر کمی خلاقیت هم چاشنی آن شود، لقب «کدبانو» را برای خانم خانه همراه می‌آورد و دست‌پخت خوبش را خوب‌تر می‌کند. به همین دلیل در این بخش به برخی از طعم‌دهنده‌های مواد غذایی مختلف اشاره می‌کنیم تا طعم غذایتان بهتر و لذیذتر شود…


۱) پنیر خامه‌ای + تخم‌مرغ: ۲ تخم‌مرغ خام را خوب هم بزنید. سپس ۲ قاشق غذاخوری کره را با یک‌چهارم فنجان پنیر خامه‌ای و کمی نمک مخلوط کنید و این مخلوط را روی حرارت ملایم بگذارید. وقتی پنیر و کره کاملاً آب شدند، تخم‌مرغ‌ها را به ظرفتان اضافه کنید و پس از هم زدن تمام مواد با یکدیگر، درِ ظرف را تا پف کردن و پختن کامل تخم‌مرغ‌ها ببندید. بعد از حدود ۵ دقیقه یک املت فوق‌العاده خوش عطر و طعم خواهید داشت. افزودن کمی پودر آویشن به این املت، خوشمزه‌ترین صبحانه عمرتان را برای شما فراهم خواهد کرد.

۲) قهوه + استیک: اگر قصد درست کردن استیک یا حتی گوشت تنوری دارید، می‌توانید از پودر قهوه نیم‌کوب برای طعم دادن به گوشت استفاده کنید. ترکیب پودر قهوه اسپرسو، نمک، فلفل قرمز، پودر فلفل دلمه‌ای، زیره سبز و چند دانه فلفل سیاه بهترین ترکیب برای طعم‌دار کردن گوشت‌های استیک و کبابی است.

۳) مایونز + جوجه کباب: اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سس مایونز به مواد جوجه‌کباب می‌تواند هم طعم جوجه را دلپذیرتر کند و هم بافت آن را نرم‌تر، بنابراین اگر تصمیم به پخت این غذا دارید، کمی سس مایونز قبل از پخت تکه‌های گوشت به آن اضافه کنید.

۴) آب‌لیمو + ماکارونی: خیلی‌ها به آب در حال جوش ماکارونی، کمی نمک اضافه می‌کنند. این بار به جای این کار یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه را به آب ماکارونی اضافه کنید و هنگام سرو ماکارونی هم کمی آویشن یا پودر ریحان خشک روی آن بریزید. به این ترتیب هم حجم سدیم دریافتی را کاهش می‌دهید و هم طعم جدیدی را در ماکارونی تجربه خواهید کرد.
معمولاً بیشتر افراد طعم سبزی‌های بخارپز را دوست ندارند اما می‌توانید با افزودن کمی روغن کنجد و سرکه بالزامیک به سبزی‌های بخارپز، طعمی مطلوب به آن‌ها بدهید

۵) آب سیب + کتلت: اگر می‌خواهید طعم کتلت شما با تمام کتلت‌های تمام دنیا متفاوت باشد، به جای پیاز رنده شده، از آب سیب غلیظ در تهیه مواد اولیه آن کمک بگیرید. افزودن کمی نان خشک خردشده به مواد اولیه کتلت می‌تواند شلی حاصل از افزودن آب سیب را نیز برطرف کند.

۶) برنج + شامی: اگر مقداری از برنج مهمانی شب گذشته‌تان باقی مانده است، اصلاً نگران نباشید. شما می‌توانید یک لیوان برنج پخته را خوب بکوبید و با کمی گوشت چرخ‌کرده و پیاز رنده شده آن را مخلوط کنید و پس از افزودن ادویه و سبزی‌های معطر، یک شامی بسیار خوشمزه سر میز غذایتان بگذارید.

۷) پنیر پیتزا + فیله سوخاری: معمولاً بچه‌ها علاقه فراوانی به خوردن فیله سوخاری و مرغ کبابی دارند. شما می‌توانید برای بالا بردن کالری و بهبود طعم گوشت‌های سوخاری از کمی پنیر پیتزای رنده شده و آب‌لیموی تازه استفاده کنید.


سوپ سفید
۸) خامه + سوپ سفید: اگر اضافه وزن ندارید، چربی خونتان بالا نیست یا می‌خواهید مهمانی برگزار کنید، حتماً به سوپ‌های سفید خود کمی خامه هم بزنید. افزودن خامه و جعفری تازه به سوپ‌های سفید عطری دل‌پذیر و طعمی به یاد ماندنی به آن می‌دهد.

۹) پنیر صبحانه + ماکارونی: وقتی ماکارونی را پختید و در ظرف مخصوص سرو آن ریختید، کمی پنیر صبحانه روی آن رنده کنید. مطمئن باشید با این کار یک رشته ماکارونی هم ته ظرفتان باقی نخواهد ماند.

۱۰) رب انار + مرغ: پس از اینکه تکه‌های مرغ را با آب و کمی نمک پختید، ۲ قاشق غذاخوری رب انار را با نصف لیوان پیاز سرخ‌شده و یک قاشق چای‌خوری زعفران دم‌کرده کمی تفت بدهید و روی مرغ‌ها بریزید. سپس اجازه دهید تکه‌های مرغ طعم‌دار شده به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی حرارت بمانند تا آماده خوردن شوند.

۱۱) کنجد + نودل: نودل یکی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از بچه‌های بدغذاست. شما می‌توانید به سادگی ارزش تغذیه‌ای آن را با افزودن کمی کنجد بوداده و پختن آن در آب مرغ یا آب گوشت بالا ببرید و با این کار طعم بهتری هم به آن بدهید.
اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سس مایونز به مواد جوجه‌کباب می‌تواند هم طعم جوجه را دلپذیرتر کند و هم بافت آن را نرم‌تر، بنابراین اگر تصمیم به پخت این غذا دارید، کمی سس مایونز قبل از پخت تکه‌های گوشت به آن اضافه کنید .

۱۲) گل محمدی + برنج: برای طعم گرفتن برنج‌های بدون عطر می‌توانید هنگام خیس کردن آن‌ها چند گلبرگ گل محمدی را داخل آبشان بریزید تا عطر و طعم خوبی پیدا کنند. اگر برای ناهار می‌خواهید برنج سفید بپزید، برای یک‌بار هم که شده این توصیه را امتحان کنید.

۱۳) روغن کنجد + سبزی‌های بخارپز: معمولاً بیشتر افراد طعم سبزی‌های بخارپز را دوست ندارند اما می‌توانید با افزودن کمی روغن کنجد و سرکه بالزامیک به سبزی‌های بخارپز، طعمی مطلوب به آن‌ها بدهید. البته کمی تفت دادن این سبزی‌ها طعم بهتری به آن‌ها می‌دهد.

۱۴) آویشن + ذرت و نخودفرنگی: ذرت، نخودفرنگی، باقلا و لوبیا سبز را بلافاصله بعد از پخت از داخل ظرف خارج کنید تا پوست رویی آن‌ها جدا نشود و ظاهر زشتی پیدا نکنند. افزودن کمی کره، نمک و آویشن می‌تواند طعم این سبزی‌ها را بسیار مطلوب‌تر کند.
منبع : tebyan.net



مطالب مرتبط




تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:۱۴ راه برای خوش طعم کردن خوراک ها,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

ترفندهای مهم در آشپزی , ترفندهای هنگام آشپزی

هنگامی که در حال درست کردن آبگوشت هستید و به طور ناگهانی آن را میسوزانید، تنها کافی است قابلمه را عوض کنید و به آشپزی ادامه دهید. میتوانید مقدار خیلی کمی به آن شکر اضافه کنید چرا که شکر موجب از بین بردن مزه سوختگی میشود.

 


اگر سوپ یا خورشتتان به طور ناگهانی شور شده است، چند تکه سیب زمینی پوست کنده داخل آن بیندازید. سیب زمینی نمک اضافی را جذب میکند. از سیب نیز میتوانید استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که بعد از ۱۰ دقیقه تکه های سیب را خارج کنید.

در هنگام پختن تخم مرغ، سر انگشتی نمک به آن اضافه کنید تا مانع از شکستن پوسته های آنها شود.

اگر برنج تان سوخته، نان لواشی را روی برنج پهن کنید و بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را بردارید، نان بو و طعم سوختگی را از بین میبرد. به یاد داشته باشید در هنگام کشیدن برنج، قسمت سوخته پایین قابلمه را نخراشید.

برای پی بردن به تازگی تخم مرغ ها، آنها را در ظرفی پر از آب قرار دهید. تخم مرغهایی که در ته ظرف قرار میگیرند تازه هستند، تخممرغهایی که قسمت انتهای آنها به سمت بالا باشد، زیاد تازه نیستند و باید آنها را زود مصرف کرد و آنهایی که روی آب شناورند کهنه هستند.

قبل از درست کردن ذرت بو داده روی اجاق گاز، ذرتها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب بخیسانید. سپس آنها را از صافی رد کنید و روی اجاق قرار دهید. رطوبت اضافه شده به دانههای ذرت موجب سریعتر آماده شدن آنها میشود و علاوه بر آن ذرتها پفدارتر میشود.

هیچگاه موزها را در یک دسته یا در کنار میوه های دیگر نگهداری نکنید. موزها را از هم جدا کنید و هر کدام را در نقطه ای مختلف قرار دهید. موزها گازهایی آزاد میکنند که موجب سریعتر رسیدن میوه های دیگر حتی موزهای دیگر میشوند. جدا کردن آنها موجب تازه نگه داشتن آنها به مدت طولانیتری میشود.

برای جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی های درون گونی، یک عدد سیب درون گونی آنها قرار دهید.

هنگامی که گوشت را از فریزر خارج میکنید، مقداری سرکه روی آن بریزید. این کار نه تنها گوشت را ترد میکند بلکه موجب پایین آمدن دما و در نتیجه زودتر آب شدن یخ گوشت میشود.

کندن لایه رویی پیاز موجب کاهش ریزش اشک میشود.

برای جلوگیری از سفت شدن شکر قهوه ای کافی است داخل کیسه آن تکهای سیب یا تکه ای نان بگذارید.

اگر به طور اتفاقی خود را در آشپزخانه سوزاندید، مقداری خردل روی ناحیه سوخته شده بپاشید. بعد از گذشت مدت زمانی درد از بین میرود. خردل مانع تاول زدن نیز میشود

 

هنگامی که در حال درست کردن آبگوشت هستید و به طور ناگهانی آن را میسوزانید، تنها کافی است قابلمه را عوض کنید و به آشپزی ادامه دهید. میتوانید مقدار خیلی کمی به آن شکر اضافه کنید چرا که شکر موجب از بین بردن مزه سوختگی میشود.

 




ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

فایرفاکس 18, موزیلا فایرفاکس

فایرفاکس 18 به یک PDFخوان داخلی مجهز شده است که البته به طور پیش‌فرض غیرفعال است. بدین معنا که دیگر برای مطالعه‌ی فایل‌های PDF در محیط اینترنت، نیازمند نرم‌افزارهای جانبی نظیر Adobe Acrobat Reader نخواهید بود و به وسیله‌ی این قابلیت جدید فایرفاکس می‌توانید در همان پنجره‌ی فایرفاکس فایل‌های PDF را مطالعه کنید. در این ترفند به معرفی نحوه فعال‌سازی این قابلیت مخفی خواهیم پرداخت.

ابتدا اگر هنوز فایرفاکس خود را به نسخه‌ی 18 به‌روزرسانی نکرده‌اید این کار را انجام دهید (از طریق ورود به منوی Firefox و سپس انتخاب Help > About Firefox).
حال در نوار آدرس مرورگر عبارت about:config را وارد کرده و Enter بزنید.
سپس در قسمت Search عبارت pdfjs.disabled را وارد نمایید.
اکنون در نتایج یافته شده بر روی pdfjs.disabled دوبار کلیک کنید تا مقدار آن از true به false تغییر کند.
با این کار PDFخوان داخلی فایرفاکس فعال شده است می‌توانید فایل‌های PDF را در محیط فایرفاکس مطالعه کنید.

اما برای این که فایل‌های PDF به طور پیش‌فرض از این پس توسط خود فایرفاکس باز شوند، بدین صورت عمل کنید:
ابتدا بر روی دکمه‌ی Firefox کلیک کرده و Options را انتخاب کنید.
سپس به بخش Application بروید.
حال گزینه‌ی (Portable Document Format (PDF را بر روی Preview in Firefox تنظیم کرده و روی دکمه‌ی OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.
اکنون فایل‌های PDF در محیط وب به صورت آنلاین توسط فایرفاکس باز می‌شوند.




تاریخ: سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:خوان فایرفاکس 18 فعال‌سازی PDF ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

اهمیت محبت، نوازش، لامسه و ماساژ در روابط جنسی

زنان در موقع آمیزش جسمی و جنسی به محبت و گرمی بیشتری نیاز دارند. این پیشداوری مطمئناً با این که زنان نبایستی تمایلات جنسی فوق العاده شدید داشته باشند یا آنکه خواستار رابطه جنسی بدن احساسات باشند، مرتبط است. طبیعی است که بسیاری از زنان رابطه جنسی ملایم و محبت آمیز را دوست دارند. ولی این مورد پسند بسیاری از مردان نیز می باشد. باز هم این بستگی به تفاوت های فردی دارد ولی به نیازهای مختلف طی دوران های مختلف زندگی نیز بستگی دارد. بسیاری از زنان همچین احساس می کنند که میل جنسی آنان در مواقع مختلف دوره عادت ماهانه متفاوت است.
به گزارش مجله دشت آرزوها : در برخی موارد ممکن است یک زن احساس کند به یک عمل جنسی سریع و بدون مقدمه نیاز دارد. در سایر موارد ممکن است او به محبت و عشق فوق العاده زیادی در رابطه با آمیزش جنسی نیاز احساس کند. همچنین ممکن است نکته مثبتی نیز
 
در تفاوت میان آمیزش جنسی شدید و ملایم، با شدت و محبت آمیز وجود داشته باشد. عشق
 
مفهوم وسیعی دارد و هم مردان و هم زنان از تنوع آن لذت می برند



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 
فواید لبو , خاصیت چغندر
لبو پاک کننده عالی است و می‌تواند معده را شستشو داده و حکم مسهل را برای برخی افراد دارای یبوست دائمی دارد.
مفیدترین و بهترین بخش چغندر، برگ آن است و بعد ساقه‌های آن و بعد از آن ریشه که پخته آن لبو نام دارد.
قند ریشه چغندر برای مبتلایان به دیابت مضر است.
خوردن پخته چغندر رعشه را معالجه می‌کند.
برگ سرخ رنگ آن اگر خام با سرکه و خردل خورده شود طحال را باز می‌کند و ورم آن را فرو می‌نشاند.
برای درد پشت و مثانه و امراض مقعد مفید است.
آب برگ چغندر برای درد مفاصل و نقرس، سردرد و دندان‌درد مفید است. ضماد برگ با اسید بوریک باعث بهبود کک و مک و طاسی می‌شود.
لبو به دلیل داشتن فیبر که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و همچنین اسیدفولیک، باید در سبد غذایی بیماران قلبی قرار گیرد.
افراد می‌توانند با مصرف 105 گرم چغندر قرمز، 53 درصد اسیدفولیک مورد نیاز بدن را تأمین کنند.
فیبر زیاد موجود در آن، موجب کاهش سطح کلسترول خون و کاهش خطر بروز سکته‌های قلبی در بیماران قلبی است. گفتنی است، چغندر قرمز به دلیل داشتن مواد مغذی آهن در کنار اسیدفولیک از بروز کم‌خونی جلوگیری می‌کند.

لبو از دید یک کارشناس
عضو مرکز ایمنی محصولات طبیعی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف لبو از بروز جذام جلوگیری می‌کند.
مهدی ‌ایمانی با اشاره به این که چغندر لبویی گیاهی است با فواید بسیار که پخته آن را لبو می‌گویند، افزود: پخته این گیاه، رعشه را معالجه می‌کند و بسیار آرامش بخش است.
وی با بیان این که لبو برای مغز و اعصاب مفید است، ادامه داد: آب لبوی خام برای التهاب مثانه، رفع یبوست مفید است و علاوه بر آن این گیاه دارای ویتامین‌هایی است که اشتها آور است و برای افراد بسیار لاغر حکم کیمیا را دارد.
به گفته‌ی ‌ایمانی، مصرف لبو، لکه‌های سفیدی که در پوست بدن پدید آمده و موجب مرض پیسی می‌شود را از بین می‌برد.
وی با ذکر این که چغندر لبویی یک ساله بوده و منشأ آن را سواحل مدیترانه در اروپا و شمال افریقا می‌دانند، توضیح داد: انواع چغندر از جمله چغندر لبویی برای درد مفاصل و نقرس مفید است؛ شیره چغندر، سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد و سیستم ایمنی بدن را ارتقاء می‌دهد.
این پژوهشگر گیاهان دارویی خراسان شمالی، از جمله خواص دیگر این گیاه را تولید گلبول‌های قرمز خون، کمک به حفظ سلامت سلول‌ها، کمک به حفظ سلامت کل بدن و کمک به جذب بهتر بسیاری از مواد مغذی ذکر کرد.
به گفته وی، لبو پاک کننده عالی است و می‌تواند معده را شستشو داده و حکم مسهل برای برخی افراد دارای یبوست دائمی دارد.
ایمانی با اشاره به این که بخش‌های خوراکی چغندر لبویی در برگ و ریشه آن است، تصریح کرد: در برگ‌های این گیاه طی طول روز، قند تولید می‌شود و هنگام عصر اگر برگ آن خام خورده شود، کاملاً شیرین است.
وی با ذکر این که چغندر لبویی حاوی مقدار زیادی عناصر معمولی و کمیاب همچون پتاسیم، گوگرد، ید، آهن و مس است، افزود: همچنین عناصر کمیابی مثل روبیدیوم (RUBIDIUM) و کاسیوم (CAESIUM) از عناصر موجود در آن است.
به گفته ایمانی، برگ گیاه به عنوان سبزی خام خورده می‌شود و پخته شده این گیاه غذایی لذیذ و مقوی برای کودکان و خانم‌های ضعیف است.




تاریخ: سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:فواید لبو , خاصیت چغندر,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

دانستنیهای جنسی,رابطه زناشويي,روابط‌ زناشويي

همسران سرد بخوانند
هر دوي شما خسته هستيد. بچه‌هايتان بدخواب هستند. از زياد شدن وزنتان ناراحت هستيد. به دليل فشار كاري استرس زيادي را تحمل مي‌كنيد و وقت خالي نداريد.

دلايل بسياري مانند اينها ممكن است باعث شود رابطه زناشويي همسران سرد شود و به جاي برقراري رابطه، بخوابند يا تلويزيون تماشا كنند....
اين در حالي است كه رابطه زناشويي سالم بخشي ضروري از يك رابطه صميمي ميان همسران است و ناديده گرفتن آن ممكن است باعث سرد شدن روابط بين آنها شود.
در اينجا به 6 مشكل در روابط زناشويي و 6راه‌حل براي آن مي‌پردازيم:
مشكل شماره يك: احساس يكنواختي مي‌كنيد



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی