بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

كاربردهای درمانی میدانهای مغناطیسی

این تحریک ها شفا می بخشند

درد، همواره در كمین ما نشسته است و با ورودش افكار، احساسات و زندگی ما را تحت تأثیر قرار میدهد. آنچه در تمامی انواع دردها به طور مشترك رخ میدهد بدام افتادن پروتئینهای خون است.1_image9-3.jpg تجمع پروتئینها باعث جذب مایع (التهاب) شده و باعث درد میشود. بدین ترتیب بعضی از سلولها از تغذیه محروم میشوند و اگر به وسیله سیستم لفاتیكی از بین نروند به سلولهای سالم نیز آسیب میرسانند. این شرایط منجر به درد، عفونت باكتریایی، آلرژی، بیماریهای قلبی، فشار خون، آرتریت و یا بیماریهای كشنده ای مانند سرطان میشود. انسداد مویرگها به وسیله پروتئینهای به دام افتاده باعث تحریك پایانه های عصبی و احساس درد میشود. گردش سیستم لنفاتیك باعث دفع سموم، رادیكالهای آزاد و مواد زائد و مایعات از بافتهای عفونی میشود.
یكی از راههای كاهش درد، استفاده از میدانهای مغناطیسی است كه در مجاورت بدن قرار میگیرند. مگنتتراپی موضوع تازهای نیست. یونانیان باستان عقیده داشتند سنگهای طبیعی آهنربا دارای قدرت شفابخشی هستند. امروزه این وسایل به انواع و اشكال گوناگونی در بازار موجود است و میتوان به روشهای مختلفی از آنها استفاده كرد. مغناطیسهای درمانی در سرامیكها، پلاستیكها و یا نوارهای ارتجاعی مورد استفاده قرار میگیرند. معمولاً برای درمان از دیسكهای مغناطیسی كوچك با شدت میدان حدود ۵۰۰-۳۵۰ گوس، و برای كاهش درد از تشكها و یا بالشتكهای مغناطیسی استفاده میشود كه میدانهای قویتری ایجاد كنند تا بتوانند كاهش ناشی از فاصله تا سطح پوست را جبران نمایند.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:كاربردهای درمانی میدانهای مغناطیسی,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

این غذاها را در فریزر نگذارید

با تغییر سبك زندگی میل به نگهداری مواد غذایی مورد نیاز در فریزر خانه افزایش یافته است و خانواده‌های بسیاری مواد غذایی چند ماه خود را در آن نگهداری میكنند اما برای این كار، آگاهی از روش نگهداری صحیح و اینكه چه غذاهایی را نباید در فریزر گذاشت، بسیار مهم است.
 
1 - همه سبزیجات برای فریز كردن مناسب نیستند؛ سبزیجات نرم و لطیفی مانند كاهو هنگامی كه فریز شوند خراب شده و خواص غذایی خود را از دست می دهند.

2 - سس های كرمی نیز داخل فریزر به اصطلاح بریده شده و غیرقابل استفاده می شوند.

3 - قهوه هم نباید در فریزر گذاشته شود؛ به ویژه قهوه تیره.

4 - یكی دیگر از مواد غذایی كه نباید در فریزر نگهداری شود تخم مرغ است.

5 - غذاها نباید برای مدت نامحدود داخل فریزر نگهداری شوند؛ به ویژه انواع سوپ، غذاهای آب پز، گوشت پخته، غذاهای استیكی و سرانجام برشته شده ها.

6 - نباید غذای آلوده داخل فریزر قرار بگیرد. فریز كردن، تمام باكتری ها را نمی كشد در واقع غذاهای فریز شده باكتری ها را غیرفعال می كند اما آنها را از بین نمی برد. این سخن به معنی آن است كه اگر غذای آلوده داخل فریزر قرار بگیرد، به همان میزان مضر خواهد بود و باكتری های آن فقط غیرفعال می شوند. با گرم كردن دوباره آن، باكتری ها فعال شده و غذای شما سالم نخواهد بود.

7 - اگر گوشتی كه طبخ نشده بارها بیرون از فریزر قرار بگیرد و یخ آن باز شود خاصیت خود را به كلی از دست می دهد. بهترین راه برای نگهداری گوشت این است كه آن را تازه مصرف كنید.

8 - فریزر بهترین جا برای نگهداری طولانی مدت غذا نیست.

9 - دما در فریزر نیز هر زمان كه در آن باز و بسته می شود تغییر می كند. ممكن است غذا یخ زده باقی بماند اما روند فریز شدن آن كند پیش برود و كریستال های یخی یا به اصطلاح برفك نیز داخل فریزر ایجاد شود، بنابراین تا می توانید درهای فریزر را فقط در مواقع لزوم باز كنید.

10 - غذاهای سرخ كردنی مانند ناگت های گوشت و یا سیب زمینی سرخ كرده باید بسرعت مصرف شوند و آن را در داخل فریزر قرار ندهید چرا كه روغن در داخل ان باقی می ماند و ضررش بیش از پیش می شود.


11 - یكی از اشتباه ترین كارهایی كه می توان انجام داد قرار دادن غذاهای دارای تاریخ انقضا در داخل فریزر است. عده ای به این فكر می كنند كه شاید این مواد در داخل فریزر می تواند مدت زمان بیشتری دوام بیاورد اما این طرز فكر بسیار اشتباه است چرا كه موادی كه تاریخ انقضا داشته باشند به هیچ عنوان بیشتر از زمان تعیین شده سالم باقی نمی مانند. بهتر است تا این مواد را در داخل یخچال قرار دهید و تا پایان تاریخ انقضا آن ها را مصرف كنید




تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب: این غذاها را در فریزر نگذارید,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

 


 
دانستنی‍های قرآن,آیا می دانید,آیا میدانید,اطلاعات عمومی 
 

دانستنی‍های قرآن

آیا می دانید .... قرآن دارای 114 سوره است.

آیا می دانید ....قرآن دارای 6236 آیه است.

آیا می دانید ....قرآن 114 بسم الله الرحمن الرحیم دارد.

آیا می دانید ....قرآن دارای 120 حزب می باشد.

آیا می دانید ....قرآن 30 جز دارد.

آیا می دانید ....بزرگترین سوره قرآن بقره است.

آیا می دانید ....كوچكترین سوره قرآن كوثر می باشد.

آیا می دانید ....بهترین آیه، آیه الكرسی است.

آیا می دانید ....آیه 282 سوره بقره بزرگترین آیه قرآن است.

آیا می دانید ....عظیم ترین آیات بسم الله الرحمن الرحیم می باشد.

آیا می دانید ....كوچكترین آیه قرآن مدها متان در سوره الرحمن است.

آیا می دانید ....بهترین شب در قرآن شب قدر است.

آیا می دانید ....بهترین ماه در قرآن ماه رمضان است.

آیا می دانید ....بهترین سوره قرآن یس است.

آیا می دانید ....سوره حمد به مادر قرآن معروف است.

آیا می دانید ....سوره فجر به سوره امام حسین (ع) معروف است.

آیا می دانید ....بهترین خوردنی كه در قرآن ذكر شده عسل میباشد.

آیا می دانید ....بهترین نوشیدنی كه در قرآن به آن اشاره شده است شیر می باشد.

آیا می دانید ....در قرآن مجید پانزده آیه سجده دار وجود دارد که بعد از شنیدن یا خواندن چهار آیه آن سجده واجب می شود وباید سجده کرد، یازده آیه دیگر سجده مستحبی است،یعنی اگر سجده نکنی هم اشکالی ندارد.
سجده های واجب
1- آیه 15 سوره سجده (الجُرُزْ و یا اَلْمَضاجِعْ)
2- آیه 37 سوره فصلت
3- آخرین آیه سوره نَجم
4- آخرین آیه سوره عَلَقْ.

 




تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:دانستنی‍های قرآن,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

سالمندی و زناشویی
وقتی به دوران سالمندی می رسیم، عده ای دچار برخی بیماری های مزمن می شویم و عده هم خدارو شکر سالم می مانیم، می خواهیم بدانیم که در دوران سالمندی چگونه می توانیم روابط زناشویی خود را حفظ کنیم؟
باید بدانید كساني که از خودشان مراقبت مي‌کنند، مي‌توانند از بسياري از بيماري‌هايي که باعث سالخوردگي زودرس مي‌شوند، جلوگيري کنند. بدین وسیله میتوانند روابط زناشویی خود را تا این دوران ادامه دهند.
تا به حال بيشتر پژوهش‌ها درباره سالمندي بر بيماري‌هاي وخيم مانند بيماري قلبي، زوال عقلي، آرتريت، مشکلات پروستات و مانند آن متمرکز بوده است؛ در حالي که پژوهشگران در حال گسترش افق‌هاي ديدشان هستند تا مسايل کمتر حياتي را هم در نظر بگيرند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

اسرار رزومه نويسي

يك مدير منابع انساني درشركت مشهور نورت وست، از من خواست كه در نوشتن رزومه كمكش كنم. او به من گفت: "من تمام وقت رزومه‌ها را مي‌بينم. هزاران رزومه از زيردست من رد مي‌شود. اما حالا كه نوبت به خودم رسيده كه رزومه بنويسم مي‌بينم چه كار سختي است. يك رزومه مانند يك تبليغات جذاب است. اما يكي از مهمترين آنها، بخصوص در بازاركار كنوني.

 

او توضيح مي‌دهد وقتي آنها شروع به بررسي درخواست‌هاي استخدام مي‌كنند، رزومه تمام آن چيزي است كه استخدام‌كننده در دست دارد. استخدام كننده براي هر رزومه 15 تا 20 ثانيه وقت مي‌گذارد. اگر مطالب رزومه شما نتواند سريعاً توجه آنها را جلب كند، رزومه شما رد مي‌شود وكس ديگري براي مصاحبه دعوت مي‌شود.

 

نوشتن رزومه‌اي جذاب فن خوبي است كه شما مي‌توانيد از آن استفاده كنيد. زيرا استخدام كنندگان واقعاً دوست دارند كه اين فنون را در رزومه ببينند. در يك تحقيق ملي از 600 مدير استخدام، اكثريت قريب به اتفاق آنها گفته‌اند كه مهمترين قسمت رزومه "خلاصه سوابق و قابليت‌ها" است و استخدام‌كنندگان گفته‌اند كه اين قسمت از اولين قسمتهايي است كه آنها مي‌خوانند. اگر اين خلاصه نشان دهنده توانايي فرد براي شغل اعلان شده باشد، توجه آنها جلب مي‌شود و درخواست را مورد توجه قرار داده و با دقت بيشتري مي‌خوانند.

 

مديران استخدام همچنين گزارش كرده‌اند كه تنها 5 درصد رزومه‌ها حاوي اين بخش كليدي بودند. به عنوان خلاصه‌اي كوتاه درباره خودتان به آن فكر كنيد. اين قسمت معمولاً شامل 4 يا 6 جمله است كه نشان دهنده يك ديدكلي در مورد تجربيات، سوابق، هوش، مهارتها و عادتهاي شغلي شماست. اين يك مثال خوب از رزومه يك متقاضي است:

 

خلاصه توانايي ها و قابليت‌ها

 

"12 سال سابقه مديريت منابع انساني در ارتباط با شركتهاي قديمي و بسيار گسترده‌، كارشناس قانون استخدامي، امور استخدام كاركنان، روابط كارگري و دستمزد. تصميم گيري تحليلي با بهترين مهارتهاي حل مسئله، تشخيص توانايي و گسترش رشد مهارتي پرسنل و افزايش بهره‌وري."

 

با خواندن اين خلاصه كوتاه، راحت مي‌توان فهميد كه اين داوطلب صلاحيت انجام شغل منابع انساني را دارد. در حقيقت او چندين مصاحبه انجام داده و در يكي از مشهورترين كارخانه‌هاي توليد قهوه كار مي‌كند.

 

يك هشدار – استخدام‌كننده‌ها شكايت مي‌كنند كه بسياري از مردم در رزومه دروغ مي‌گويند، اغراق و گزافه‌گويي! دروغ اشتباهي كشنده و مرگبار است. اينكار را نكنيد وقتي شما استخدام شديد استخدم‌كننده‌ها با طرح سوالهايي بيشتر در جستجوي اطلاع يافتن از سوابق كاري و گذشته شما هستند و دير يا زود عدم صحت گفته‌هاي شما افشاء مي‌شود و احتمالاً اخراج خواهيد شد. خدمات و عملكرد شما بايد قابل استناد باشد.

 

خلاصه توانايي‌ها و صلاحيتها مي‌تواند بهترين وسيله براي تثبيت شايستگي شما براي شغل موردنظر باشد و استخدام‌كننده را ترغيب و تشويق كند كه بخواهد همه چيز را از نزديك مشاهده كند. مطمئن شويد كه رزومه شما اين بخش اساسي را دارد. اين قسمت درست بعد از نام، آدرس و اهداف شغلي مي‌آيد.




تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:اسرار رزومه نويسي,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

فرمول 1000 ساله ژاپني‌ها براي زندگي بهتر

دكتر الين مگي، پروفسور تغذيه، مدير گروه تغذيه دانشگاه نبراسكا و نويسنده كتاب «تركيب‌هاي غذايي» مي‌گويد: «مطالعات بسياري ثابت كرده‌ كه تركيب‌هاي غذايي مي‌توانند اثرات معجزه‌آسايي داشته باشند. نكته جالب هم اين است كه اين تركيب‌ها گاه چند برابر وقتي كه هر كدام از اين مواد غذايي را به تنهايي بخوريد موثر هستند. در واقع توصيه من اين است كه اين مواد غذايي را هميشه با هم بخوريد نه به تنهايي.» آنچه در اين مطلب آمده برخي از اين زوج‌هاي جادويي هستند.
مخلوط بهتر است



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

جواز کسب,صدور پروانه کسب,اخذ پروانه کسب

ضوابط لازم برای صدور پروانه کسب در اتحادیه های صنفی
اولویت دریافت پروانه کسب در هر یک از رشته های صنفی بارعایت کلیه شرایط و ضوابط مربوطه به ترتیب زیر می باشد :1) بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری با توجه به رشته های تخصصی آنها. 2) افرادی که فاقد هرگونه پروانه کسب باشند.

موضوع بند 1 ماده 25 قانون نظام صنفی

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

این گیاه ایرانی محافظ بینایی است

پژوهشگران استرالیایی در مطالعات خود دریافتند که زعفران دارای یکی از فاکتورهای کلیدی در پیشگیری از کاهش قدرت بینایی و نابینایی است.

این مطالعات که در یکی از مراکز چشم پزشکی و تحقیقات بینایی استرالیا انجام شد، نشان داد که گیاه زعفران اثرات قابل ملاحظه ای بر روی ژن هایی دارد که عملکرد سلول های بینایی را تنظیم می کنند.

در ادامه این تحقیق، تعدادی از بیماران مبتلا به تحلیل ماکولار وابسته به سن (نوعی عارضه چشمی ناشی از پیری)، مورد آزمایشات بالینی قرار گرفتند. در این بررسی ها مشخص شد که درمان به موقع این بیماران با مکمل های حاوی عصاره زعفران می تواند آسیب وارده به سلول های بینایی را ترمیم نماید. 

براساس این پژوهش، عصاره زعفران نه تنها سلول های گیرنده نوری در چشم را از تخریب حفظ می کند، بلکه می تواند از بیماری هایی همچون تحلیل ماکولار و التهاب رنگدانه ای شبکیه چشم (نوعی بیماری چشمی ژنتیکی و مهم ترین عامل شب کوری) پیشگیری نموده و همچنین آنها را بهبود بخشد. 



تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب: این گیاه ایرانی محافظ بینایی است,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

آرام بخوابید

براساس مطالعه جدید صورت‌گرفته در پنسیلوانیا محققان یافته‌های جدیدی را به خصوص  در مورد خواب و تغذیه و سلامتی در مجله پزشكی منتشر كرده‌اند. مایكل گرلار، استاد روانپزشكی و عضو مركز خواب و بیولوژی اعصاب می‌گوید: اگرچه بسیاری از ما ذاتاً می‌دانیم كه رابطه‌ای بین آنچه كه می‌خوریم و چگونگی خواب وجود دارد، اما با این حال مطالعات علمی كمی در مورد ارتباط خواب و تغذیه انجام شده است. براساس مطالعات صورت‌گرفته بطور كلی افرادی كه بین 8-7 ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند، احساس بهتری دارند و سالم‌تر هستند.


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:آرام بخوابید,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

پنج ورزش پایه را انجام دهید

پنج نوع ورزش پایه‌ وجود دارند که نیاز به مکان زیادی ندارند، اما تمام بدن را به تحریک وا می‌دارند. پایگاه اینترنتی پزشکی ورزشی این پنج نوع ورزش را شرح داده است: میزان تمرین‌هایی که می‌توانید به برنامه ورزشی خود بیافزایید بسیار زیادند.
 
شما می‌توانید یک برنامه خاص ورزشی طراحی کنید، این برنامه باید بر اساس اهداف و توانایی‌های شما باشد. اما اگر فرصت ندارید تا کامل ورزش کنید، پنج نوع ورزش زیر می‌توانند بیشترین فایده را برای شما داشته باشند. همه ورزشکاران باید این پنج نوع ورزش را انجام دهند، این ورزش‌ها باعث قدرت بیشتر می‌شوند و از آسیب دیدگی‌ها جلوگیری می‌کنند.
 
شنای آرنج: شنای آرنج ورزشی است که قسمت میانی بدن را قوی می‌کند و ماهیچه‌های همه بدن را درگیر می‌کند (ماهیچه پشت، بازوها، شانه‌ها و پاها) به خصوص ماهیچه‌های شکمی. شنای روی آرنج می‌تواند ورزش برای ارزیابی قدرت قسمت میانی بدن باشد و استقامت این قسمت را بالا ببرد.
 
شنا روی آرنج از بغل: در شنای آرنج از بغل تمام ماهیچه هایی که در شنای روی آرنج تحرک نداشتند، به کار گرفته می‌شوند به خصوص ماهیچه لگن و زانو.
 
حرکت ایستادن و نشستن به حالت اسکات: در این حرکت یک قدم می‌ایستید و در قدم بعد به حالت اسکات می‌نشینید این روند را تکرار می‌کنید. این حرکت باعث قوی شدن عضلات پایین بدن می‌شود و تعادل و استقامت را بالا می‌برد. اگر مانند حالت اسکات وزنه به دست بگیرید، عضلات بیشتری کار می‌کنند، به خصوص عضلات بالایی و میانی بدن. این حرکت باید بدون وزنه شروع شود، سپس وزن کم در حد دو و نیم کیلو به دست بگیرید. با گذشت زمان می‌توانید این وزن را افزایش دهید.
 
شنای روی کف دست: اگر تنها می‌توانید یک حرکت برای قسمت بالایی بدن انجام دهید، بهتر است از این حرکت استفاده کنید. این حرکت نیاز به مکان و زمان زیادی ندارد.
 
نرمش‌های شدید کوتاه و ورزش‌های آرام متناوب: چهار ورزش اول برای بالا بردن قدرت و استقامت ماهیچه‌ها بود، اما هیچ ورزشی بدون نرمش‌های مربوط به قلب و عروق کامل نیست. قدرتمند کردن قلب و عروق به وسیله این نوع ورزش سریع‌ترین راه است. همه ماهیچه‌هایی که در چهار ورزش اول بدون تحرک ماندند در این حرکت فعالیت می‌کنند.



تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب: پنج ورزش پایه را انجام دهید,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

کم خوابی را جدی بگیرید

تحقیقات نشان می دهند کسانی که كمتر از 7 ساعت در شبانه روز می خوابند، در معرض خطر فشارخون بالا هستند.

متخصصان با بررسی 10 هزار زن در طی 5 سال دریافتند زنانی که در طول شبانه روز کمتر از 7 ساعت می خوابند بیش از دیگران به پرفشاری خون مبتلا می شوند. این خطر به ویژه در کسانی مشاهده شد که مدت زمان خوابشان در طول شبانه روز 6 ساعت و یا کمتر بود.

گرچه این مطالعه بر روی زنان انجام شد اما محققان معتقدند دارا بودن یک الگوی خواب مناسب برای همه افراد لازم و ضروری بوده و در پیشگیری از بیماری های مزمن از جمله پرفشاری خون نقش دارد.

چاقی، بی تحرکی، سیگار، رژیم غذایی نامناسب و مصرف زیاد نمک و چربی ها نیز در افزایش فشارخون موثرند.



تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:کم خوابی را جدی بگیرید,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

برای مقابله با ام اس چه کنیم؟

دکتر سعید ترابیان زاده متخصص مغز و اعصاب گفت: علائم و عوارض بیماری ام اس می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و همچنین شدت و سیر بیماری نیز در افراد مختلف، تا حد زیادی متفاوت است.

وی با بیان اینكه تاكنون علت دقیق بیماری ام اس مشخص نشده است، تصریح كرد: در عین حال برخی از عوامل به عنوان عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به ام اس شناخته شده‌اند كه عوامل شغلی، محیطی، ژنتیك، جنسیت، مهاجرت و زندگی در ارتفاعات از جمله مهمترین آنها است.
 
ترابیان زاده گفت: اگرچه امكان درمان بیماری ام اس به دلیل نبود عامل دقیق این بیماری تقریباً غیرممكن است، اما با برخی از اقدامات و راهكارها می‌توان خطر و عوارض این بیماری را كاهش داد.
 
وی تأكید كرد: با كاهش فشارهای روحی-روانی به ویژه استرس و درمان زودهنگام ام اس و پیگیری اقدامات درمانی، امكان مقابله با این بیماری و جلوگیری از تشدید آن وجود دارد.
 
ترابیان زاده یادآور شد: با اصلاح عادات غذایی به ویژه كاهش میزان مصرف چربی‌ها نیز می‌توان از تشدید عوارض ام اس پیشگیری كرد.
 
وی با اشاره به اینكه ورزش كردن نیز در مبتلایان به ام اس موضوعی مهم است، خاطرنشان كرد: با پرهیز از استعمال سیگار، پرهیز از اضطراب و تنش‌های روحی-روانی و كنترل عفونت‌های مختلف نیز می‌توان خطرات ناشی از ام اس را به میزان قابل ملاحظه‌ای كاهش داد.



تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب: برای مقابله با ام اس چه کنیم؟,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

غذاهای خواب آور کدامند؟

سیب زمینی

سیب زمینی که در واقع ریشه یک گیاه است ، سطح قند خون را بیش از حد بالا نمی برد . این گیاه اسیدهایی که در بدن ما تولید می شوند و مانع از ورود تریپتوفان به مغز ما می شوند را از بین می برد. تریپتوفان یک ماده بسیار موثر در افزایش خواب است.

فرآورده های لبنی

محصولات لبنی همگی حاوی تریپتوفان هستند و به همین دلیل همیشه توصیه می شود که قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بنوشیم . بنابراین قبل از خواب بهتر است بستنی کم چرب ، شیر کم چرب و یا ماست کم چرب بخورید.
 
سبزیجات

سبزیجاتی که پروتئین کمی دارند و کربوهیدرات زیادی دارند ، خواب ما را افزایش می دهند . کلم بروکلی، گل کلم، ذرت، کلم پیچ، اسفناج، کدو حلوایی، نخود فرنگی و کدو از جمله سبزیجاتی هستند که برای وعده شام بسیار مناسبند.

عسل
 
اگر قبل از خواب بیش از حد مواد شیرین و شکر دار بخورید ، سخت تر به خواب می روید اما اگر قبل از خواب مقدار کمی گلوکز مصرف کنید مغز شما فرستادن پیام هوشیاری برای قسمتهای مختلف بدنتان را متوقف می کند . قبل از خواب مقدار کمی عسل به یک فنجان شیر و یا یک فنجان چای بابونه اضافه کنید و آن را بنوشید تا خواب خوب و آرامی داشته باشید.

آجیل

بادام حاوی تریپتوفان و منیزیم است و در نتیجه عضله ها را شل می کند و به خواب ما کمک می کند. آجیلهای دیگر مثل گردو و بادام زمینی نیز همین خاصیت را دارند و انتخاب های خوبی هستند. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید بهتر است از آجیلهای شور استفاده نکنید .



تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب: غذاهای خواب آور کدامند؟,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

میوه دوستدار قلب را بشناسید

در این بررسی که در موسسه تحقیقاتی سلامت قلب در دانشگاه میشیگان انجام شد، انواع انگور سبز، قرمز و بنفش مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد که این میوه در پیشگیری از بیماری های قلبی- عروقی نقش موثری ایفا می کند.

برای انجام این تحقیق رژیم غذایی موش های آزمایشگاهی به مدت 18 هفته تحت کنترل قرار گرفت. نتایج نشان داد در موش هایی که روزانه انگور مصرف کرده بودند، فشارخون کاهش یافته و عملکرد سیستم قلبی- عروقی با بهبود قابل ملاحظه ای همراه بوده است.

این اثر به ترکیباتی موسوم به فلاونوئید که به وفور در انگور و سایر میوه ها و سبزیجات یافت می شود، نسبت داده شده است. علاوه بر میوه ها و سبزیجات، کاکائو، قهوه و چای سبز نیز حاوی فلاونوئیدها می باشند.

پرفشاری خون که یکی از بیماری های شایع و کشنده در عصر حاضر می باشد، به فشارخون بالاتر از 14 بر روی 9 اطلاق می شود.

اصلاح شیوه زندگی به معنی پیروی از الگوی تغذیه مناسب، پیشگیری از چاقی، ورزش و تحرک مداوم و منظم، پرهیز از مصرف سیگار و الکل و مدیریت استرس، مهم ترین گام در پیشگیری و کنترل بیماری پرفشاری خون به شمار می رود.



تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب: میوه دوستدار قلب را بشناسید,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

بوییدن این گیاه، حافظه را تقویت می کند

در یک سری آزمایشهای انجام شده با روغن عصاره رزماری، مشخص شده است که این گیاه شانس به خاطرآوردن انجام کارهایی را در آینده 60 تا 75 درصد درمقایسه با افرادی که این روغن را بو نکرده اند، افزایش داده است.
 
سایر تحقیقات نیز نشان می دهد که این روغن سطح هوشیاری را افزایش داده و به تقویت حافظه بلند مدت کمک می کند.
 
ارتباط رزماری با حافظه از مدتها پیش مطرح شده است به طوری که شکسپیر این مسئله را در نمایشنامه هملت هم مطرح کرده است. این گیاه در علم پزشکی مدرن به عنوان مسکن خفیف و مشکلات هاضمه و میگرن به کار می رود.
 
یک تیم از روانشناسان دانشگاه نورثومبریا در نیوکاسل بریتانیا اثرات روغن عصاره رزماری را بررسی کردند.
 
دکتر مارک ماس که قرار است نتایج این تحقیقات را در همایش انجمن روانشناسی بریتانیا اعلام کند گفت: مزایای استفاده از عطرها از طریق تحقیقات علمی مشخص می شود.
 
وی افزود: در این تحقیق ما روی حافظه مربوط به آینده متمرکز شدیم، حافظه ای که دربرگیرنده توانایی به خاطر آوردن رویدادهایی است که قرار است در آینده رخ دهد و کارهایی که قرار است در آینده سر وقت انجام شوند. این توانایی برای علمکرد روزانه حائز اهمیت است.
 
روغن عصاره رزماری در اتاقی آزمایش شد که در آن یک دستگاه خوشبو کننده هوا وجود داشت تا 5 دقیقه پیش از ورود افراد مورد آزمایش روشن شد.
 
66 نفر در این تحقیقات شرکت کردند که به طور تصادفی تعدادی از آنها در اتاقی با عطر رزماری و اتاقی بدون هیچ عطری قرار گرفتند.
 
در هرکدام از اتاقها شرکت کنندگان آزمایشی که مربوط به ارزیابی عملکرد حافظه مربوط به آینده بود را انجام دادند.
 
این آزمایشها دربرگیرنده کارهایی چون پنهان کردن اشیاء و درخواست رای یافتن آنها در پایان جلسه آزمایشی نیز بود. همه آزمایش شوندگان سلامت و بزرگسال بودند.
 
نتایج این آزمایشها نشان می داد که عملکرد شرکت کنندگان در اتاقی که عطر رزماری در آن به مشام می رسد درباره کارهای مربوط به حافظه آینده بهتر از عملکرد شرکت کنندگانی بوده است که در اتاق بدون عطر قرار داشتند.
 
تحقیقات پیشین نشان می دهد که مولکولهای فرار عصاره روغنها از راه بینی جذب جریان خونی می شوند. این مواد عصب بویایی را به طور مستقیم در بینی تحریک می کند که این امر در عملکرد مغز نیز تأثیرگذار است.



تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:بوییدن این گیاه, حافظه را تقویت می کند,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی