بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

 

خواص درمانی معجون عسل و سیاهدانه (دوسین )
،دوای هر بیماری و دردی است ، به جز مرگ."

معجون سیاه دانه و عسل ،معروف به معجون دوسین ،از داروهای ساده و در عین حال معجزه اسای است که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماریهای مختلفی از آن زیاد استفاده می شده ،خوراکی برای درمان بسیاری از بیماری ها و اختلال های جسمی که از ان استفاده میکنند.
به اعتقاد متخصصان تغذیه و طب سنتی،مصرف سیاه دانه می تواند معجزه ای در درمان بسیاری از بیماریها از قبیل بیماری های دستگاه کلیه، دستگاه گوارش (مثل نفخ، تورم معده، زخم معده) و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری های مزمن و سرطان موثر باشد.این معجون خواص بسیار زیادی و شگفت انگیزی دیگری هم دارد. حتما بخوانید ..

1-از اصلی ترین خواص معجون سیاه دانه و عسل
این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

2- برای درمان سرماخوردگی های پی در پی مفید است.
و تب را برطرف میکند.دردرمان تب های بلغمی و سوداوی تاثیر بسیاردارد.

3-مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب می شود.

4-ادرار آور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است.
همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند.

5-خواص این معجون در دفع سنگ های کلیه و درد مثانه و ناراحتی های کلیوی ، درمان کننده سردرد ومیگرن ، درمان ناراحتی های کبدی ، کاهش درد روماتیسم : دل پیچه و درد های روده ای ،بسیار موثر است

6- افزایش دهنده طبیعی میل جنسی،و افزایش،
تعداد اسپرم و درمان ناباروری حاصل از کمبود تعداد اسپرم

7-تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش و انگل های روده دارد.ضد کرم است.
و باعث دفع کرم دستگاه گوارشی می شود.

8- نفخ معده و دل درد های ناشی از آن را درمان می کند.
برای پیشگیری و درمان زخم معده موثر است.

9- سیاه دانه دارای ماده ای هست که در بدن تولید انتی هیستامین می کند به همین دلیل برای درمان حساسیت و آسم بسیار مفید است.

10-.مصرف موضعی و خوراکی این معجون علاوه بر جنبه درمانی در حوزه بهداشت و زیبایی نیز کارکردهای متنوعی دارد که مهم ترین آن درمان جوش های چرکی و ناشی از چربی پوست و بهبودی بیماری های پوستی پیسی و لک مفید میباشد

11-این معجون به دلیل داشتن ماده ای موسوم به تیموکیتون، دارای اثرات ضد تشنجی است. بررسی ها نشان می دهد سیاه دانه می تواند موجب درمان و یا کاهش تشنج و استرس و بیماریهای صرع شود و نیز با طبع گرم بسیار انرژی زا و باعث از بین رفتن افسردگی می شود.

نکته مهم :سیاه دانه و عسل،حاوی "اسیدهای چرب" ضروری و مواد معدنی بیشمار میباشد و عصاره به دست آمده به دلیل ویتامین‌های موجود در این معجون یک آنتی بیوتیک گیاهی قوی در درمان بسیاری ازبيماري هاي قلبی و عروقی، سل، دیابت،کم خونی و "میگرن" عوارض ناشی از مصرف داروهای شیمیایی و مدرنی است که امروزه برای درمان بیماری های سخت و مزمن همچون سرطان مورد استفاده قرار میگیرد. مصرف این معجون باعث کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی برکلیه ها میشود چون اثر معجون سیاه دانه و عسل به مدت طولانی در بدن باقی میماند، این معجون در درمان بیماریهای فوق بسیار موثر و مفید است.حتما امتحان کنید تا معجزه ان را ببینید..

طرز تهیه :یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب به مدت 20 دقیقه بجوشانید و سپس با با 6 قاشق غداخوری عسل شیرین کنید در یخچال نگهداری کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری از آن را میل نمایید. و یا میتوانید: یک لیوان شیر کم چرب را با یک قاشق مربا خوری پور سیاهدانه به مدت 5 دقیقه حرارت دهید و سپس با یک قاشق غذتاخوری عسل مخلوط و نوش جان کنید..بهترین زمان برای تاثیر بیشتر..قبل از خواب و یا قبل از ناشتا میباشد..

سیاهدانه جهت اثر بخشی بیشتر باید به صورت کوبیده یا پودر استفاده شود.در ظرف در بسته نگهداری شود،نبایددر هوایی ازاد قرارگیرید،و بلافاصله بعداز استفاده بایددرپوش ان را ببیندید،تا اثر دارویی آن کاهش نیابد

هشدار: پیشنهاد میکنم خانم های باردار در این دوران از این معجون استفاده نکنند ،چون ممکنه باعث سقط جنین گردد.در زمان شیر دهی بلامانع میباشد..و نیز سعی کنید سیاهدانه را به تنهایی مصرف نکنید زیرا ممكن است باعث كاهش شدید فشار خون شود.

همیشه شاداب و سالم زندگی کنید.




ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

نسخه طلایی بسیار ساده ،برای درمان بیماری های رایج..
این مطلب ،خیلی مهم،بطور چشمگیری،
درمانیست برای دردها ،حتما بخوانید ..

1-پف چشم ها
بعد از غذا یک فنجان چای سبز بنوشید.
از دید علمی پف زیر چشم در واقع ایجاد دایره های سیاه رنگ در اثر حبس شدن مایعات در زیر چشم است .چای سبز با افزایش دادن مقدار ادرار به طور ناخواسته ورم را در همه قسمت های بدن کاهش می دهد.

2-دردهای عضلانی
راه حل: روزانه یک لیوان آلبالو یا دو لیوان آب میوه قبل و هنگام ورزش کردن بنوشید.
در درمان علمی آنزیم ضد التهاب همان قرص ایپوپروفن تجویز می‌شود که عوارضی از قبیل اختلال در معده و دستگاه گوارش و پوکی استخوان را به همراه دارد.

3-ضعیف شدن حافظه
راه حل: هر روز یک چهارم فنجان تخم آفتابگردان میل کنید.
از نظر علمی ویتامین E موجود در دانه های تخم آفتابگردان نورون های مغز شما را از فشار اکسیداتیو محافظت می‌کند و این به معنای افزایش عمر حافظه است.

4-پیر شدن پوست
راه حل : روزانه یک پرتقال یا ۱۶۸ گرم آب پرتقال
از نظر علمی ویتامین C کمک می کند پوست کلاژن بسازد پروتئنی که الاستیک پوست را می سازد.

5-کاهش تمرکز
راه حل : روزی یک عدد تخم مرغ مصرف کنید
از نظر علمی تخم مرغ به دلیل داشتن کولین یک ماده مغذی است و توانایی های مغز را در ارسال فرمان به سایر قسمت های بدن افزایش می دهد و در عین حال همچنین لز ساختار غشایی سلولهای مغز نیز محافظت می کند.

6-ساییدگی عضلات
راه حل: خوردن روزانه یک عدد سیب توصیه می شود.
سیب کاملا سرشار از اسید ursolic عامل های تولید کننده انسولین مانند (IGF1) و خود انسولین است که این دو هورمون نقش بسیار عمده ای در ساختار عضلات دارند.

7-افسردگی
سعی کنید در وعده های غذایی خود حداقل روزی یک فنجان برنج قهوه ای پخته شده مصرف کنید.از نظر علمی کربوهیدراتی که در برنج موجود است در تنظیم سرتونین که یک ناقل عصبی کلیدی در کنترل خلق و خو و سرکوب کردن اضطراب بسیار موثر استو برنج قهوه ای بهترین منبع کربوهیدراتی را در اختیارتان قرار می دهد.

8-بی خوابی
راه حل روزانه ۱۱۲ گرم مرغ را در وعده های غذایی خود داشته باشید.
از نظر علمی تریپتوفان که اغلب در شترمرغ یافت می شود در درمان بی خوابی بسیار موثر است ولی اسید آمینه هایی که به وفور در مرغ وجود دارد به همین اندازه اثر دارد چون هورمون خواب ( ملاتونین )را تولید می کند.

9-دل پیچه
راه حل : مصرف یک یا دو برگ نعناع صحرایی
نعناع صحرایی در هضم غذا همچنین در تسکین دردهای التهابی دستگاه کوترش بسیار موثرا است ابته چای نعناع هم همین کارآرایی را دارد.

10-کم شدن انرژی بدن
راه حل : روزی یک عدد موز بخورید.
میوه هایی که دارای پتاسیم هساتند منبع بسیار خوبی از منیزیم که یک عنصر کلیدی در تولید و ذخیره انرژی می باشند.

11-اضطراب
راه حل :یک چهارم فنجان بادام زمینی در روز میل کنید.
اگر بدن شما به اندازه کافی اسید آمینه مورد نیاز باری گاما را تولی نکند مغز مستعد به ابتلا شدن اضطراب می شود . بادام زمینی یکی از بهترین و خوشمزه ترین منبع گلوتامین است اسید آمینه مورد نیاز ساخت گاما را فراهم می کند..




تاریخ: پنج شنبه 4 دی 1393برچسب:راز سلامتی با گیاهان شفا بخش,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

3 غذای عالی برای کوچک کردن شکم
 
 کاهش وزن ,  آب کردن شکم
این غذاها را بخورید تا خواب بهتری داشته باشید، وزن بیشتری کم کنید، و شکم خود را آب کنید. به شما می‌گوییم که چطور شروع کنید!
سفره غذای خود را با این غذاهای کاهش دهنده وزن پر کنید تا به کنترل هورمون گرسنگی و داشتن شکمی تخت کمک کنند.
 
باورتان بشود یا نه، بدن شما در‌ واقع دوست ندارد که چربی انبار کند و راز کاهش وزن پایدار در محاسبات پیچیده کالری و ترفندهای کاهش وزن نیست. بلکه همه چیز به مقابله با گرسنگی طبیعی و تنظیم ریتم خواب برای پایان دادن به عادت‌های نادرست و سوزاندن چربی بستگی دارد.
 
ساعت درونی خواب و خوراک بدن، به دلیل غذاهای نامناسبی که هر روز می‌خوریم و نور مصنوعی بیش از حد در شب، کاملاً به هم ریخته است. در نتیجه شما در چرخه چاقی گرفتار شده‌اید. زیرا هورمون‌های گرسنگی که اشتهای شما به غذا را غیرقابل کنترل می‌کنند دائم در بدنتان ترشح می شوند. اما اگر برنامه خواب و خوراک طبیعی بدن خود را تنظیم کنید، می‌توانید بالاخره واقعاً با شکم جلو آمده خود خداحافظی کنید.
 
روش انقلابی رژیم آب کردن شکم (Belly Melt Diet) به صورت علمی توضیح می‌دهد که چرا یک خواب شب خوب به کاهش وزن شما کمک می‌کند و چگونه خوردن غذای مناسب در زمان مناسب می‌تواند نیاز بدن شما به روغن و طعم را برطرف کرده و هوس خوردن را در شما سرکوب کند. بعلاوه غذاهای خاص از بین برنده شکم می‌توانند به خواب بهتر و کاهش وزن هم کمک کنند.
 
این غذاهای سالم در رژیم آب کردن شکم به صورت وعده‌های غذایی و دستور پخت قرار گرفته‌اند، اما شما می‌توانید از آن‌ها به شکلی که خودتان دوست دارید در رژیم غذاییتان استفاده کنید. این غذاها را بخورید تا خواب بهتری داشته باشید، وزن بیشتری کم کنید، و شکم خود را آب کنید. به شما می‌گوییم که چطور شروع کنید!
 
 کاهش وزن ,  آب کردن شکم
 
_ ماهی
یک روز دیگر و یک تحقیق دیگر درباره فواید خوردن ماهی و دلیل خوب برای خوردن آن. ما از مطالعات روی جانوران می‌دانیم که اگر رژیم غذایی فقیر از امگا ۳ باشد، ریتم طبیعی غده پینه‌آل (غده صنوبری شکل به اندازه نخود فرنگی که در مرکز مغز قرار دارد) مختل می‌گردد، و ترشح ملاتونین، یعنی هورمون خواب دچار تغییر می‌شود. اگر برنامه غذایی تان کمبود امگا 3 داشته باشد در این صورت در زمان‌های طبیعی استراحت خود نمی‌خوابید و در نتیجه بیدار می مانید.

از سوی دیگر، تغذیه غنی از امگا ۳ می‌تواند باعث افزایش سلامت قلب و کاهش خطر زوال عقل، و بهبود سلامت عمومی شود. در رابطه با کاهش وزن، بسیاری از غذاهای حاوی امگا ۳ غنی از پروتئین هستند و تحقیقات بسیاری نشان می‌دهند که پروتئین باعث احساس سیری می‌شود. حتی کالری بیشتری هم برای هضم و جذب پروتئین به نسبت چربی و کربوهیدرات سوخته می‌شود.
 
چطور میزان مورد نیاز را دریافت کنید :
اگر غذاهای غنی از امگا ۳ (مثل ماهی‌های ساردین‌، سالمون، هالیبوت و یا گردو، دانه گیاه کتان و سبزیجات برگ‌دار سبز تیره) کم مصرف می‌کنید، پس باید بیشتر از آن‌ها بخورید. اگر خوردن اینگونه غذاها برای شما آسان نیست، می‌توانید از قرص‌های روغن ماهی یا گیاه کتان استفاده کنید.
 
 کاهش وزن ,  آب کردن شکم

_ آجیل
اگر بهانه دیگری برای آجیل خوردن نیاز دارید، باید بگوییم که این خوراکی های چرب منبعی عالی برای منیزیم هستند که باعث بهبود روحیه می‌شود. کمبود منیزیم در بدن باعث می شود قسمتی از مغز که ترشح ملاتونین را تنظیم می‌کند از کار باز مانده و خواب شما مختل می‌گردد. در ما انسان‌ها کمبود منزیم می‌تواند باعث اختلالات فصلی (SAD)، افسردگی و حالت اشتیاق به خوردن کربوهیدرات‌ها در تاریکی زمستانه شود.
 
یک بررسی توسط محققین USDA در سال ۲۰۱۰ که در Magnesium Research منتشر شده است نشان می‌دهد که تکمیل یک دوره درمان با منیزیم در افرادی که مشکل خوابیدن دارند، باعث می‌شود که آن‌ها به راحتی در شب بخوابند. به یک گروه از ۱۰۰ نفر داوطلبان که بالای ۵۱ سال سن داشتند، روزانه ۳۲۰ میلی‌گرم منیزیم داده شد، در حالی که به گروه دیگر قرص قلابی بدون منیزیم (Placebo) داده شد. پس از ۷ هفته، آن‌هایی که منیزیم دریافت کرده بودند خواب بهتری داشتند و به عنوان یک نتیجه جانبی، سطوح کمتری از گر گرفتگی‌های خطرناک (که ناشی از واکنش سیستم ایمنی نسبت به بیماری قلبی، سرطان، دیابت و آلزایمر است) نشان می‌دادند.
 
چطور میزان مورد نیاز را دریافت کنید :
غذاهای غنی از منیزیم، برای کاهش وزن هم مناسبند. این غذاها عبارتند از ماهی و آجیل‌های غنی از پروتئین، و حبوباتی مانند عدس، سویا و لوبیای سیاه و همچنین غلات غنی از فیبر مثل سبوس.
 
 کاهش وزن ,  آب کردن شکم
 
_ شیر
هرچند که هنوز ارتباط کلسیم و کاهش وزن ثابت شده نیست ( در برخی بررسی‌ها به عنوان عامل مؤثر در کاهش وزن معرفی می‌شود و در برخی برعکس )، اما آشکار شده که در مورد برآمدگی شکم، شیر اثر مثبتی دارد.
 
یک بررسی توسط محققین دانشگاه آلاباما در بیرمنگام در سال ۲۰۱۰ نشان داد، در گروهی ۱۰۰ نفره از زنان غیر یائسه، در آن‌هایی که رژیم غذایی پرکلسیمی داشتند، چربی به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر بود. در‌ واقع به ازای هر ۱۰۰ میلی‌گرم کلسیمی که آن‌ها در روز مصرف می‌کردند  3 سانت از چربی زیر شکمی ( چربی بدی که دور اندام‌های داخلی شکم را می‌گیرد و باعث افزایش خطر بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود ) آنها کمتر شده بود. همانند منیزیم، کلسیم هم می‌توانند کمک کند که بهتر بخوابید و اگر زیاد پیش می‌آید که با بی‌حسی یا گرفتگی عضلات از خواب بیدار شوید، کمک می‌کند که عضلات، فیبرها و اعصاب راحت‌تری داشته باشید.
 
چطور میزان مورد نیاز را دریافت کنید
لبنیات روش خوبی است، اما راه‌های دیگری هم برای دریافت کلسیم وجود دارد، مثل ساردین، آب پرتقال غنی شده، پنیر سویا و سبزیجات برگ‌دار سبز تیره مثل اسفناج.



تاریخ: یک شنبه 9 آذر 1393برچسب:3 غذای عالی برای کوچک کردن شکم ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی




 

همه روزه از کشف علمی جدیدی درباره فواید عسل باخبر می شویم . یکی از آخرین آنها اینکه عسل حاوی ضد باکتری( آنتی بیوتیک ) های قوی می باشد...

در یک بررسی جدید که دانشگاه سیدنی آن را انجام داده است . پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که عسل دارای قدرت شگفت انگیزی در صیانت از بدن در برابر باکتری ها دارد . "دی کارتر" استاد شرکت کننده در دانشکده علوم زیستی و میکروبی از دانشگاه سیدنی می گوید : عسل می تواند جایگزین بسیاری از آنتی بیوتیک ها باشد . همچنین استفاده از عسل بعنوان کمک دهنده آنتی بیوتیک عمر مفید بودنشان را افزایش می دهد

  

عسل بهترین غذا برای کودکان ، جوانان و بزرگسالان می باشد. عسل صدها ماده مفید برای بدن را داراست: ویتامین های ضروری برای رشد ، املاح و مواد معدنی و....

 

  

در زیر به صورت بسیار خلاصه وار چند مورد از فواید عسل را مرور می کنیم...

عسل و درمان سرطان پوست:

بعد از تحقیقات طولانی دکتر Glenys Round  متخصص امراض سرطان کشف عجیبی در مورد عسل انجام داد. او می گوید ما از عسل برای درمان سرطان پوست استفاده می کنیم عسل از پوست عبور می کند و آنچه که دارو های شیمیایی از انجام آن عاجز می مانند را انجام می دهد.

عسل و درمان زخم ها:

بسیاری از دارو ها از درمان زخم ها عاجز ماندند . در حالی که عسل می تواند زخم ها را بدون هیچگونه عوارض جانبی درمان دهد. (سالانه 6 بلیون دلار صرف درمان سوختگی ها و زخم ها می شود که در صورت استفاده از عسل مقدار قابل توجهی از این مبلغ صرفه جویی می شود)

  

عسل و درمان زخم معده:

عسل در درمان زخم معده و التهاب حنجره کاربرد فراوان دارد. عسل سبب پراکنگی تجمع میکروب ها و در نتیجه ضعیف شدن و از بین رفتن آنها می شود.

و اکنون تیتر وار...

 -  درمان بی خوابی با حل کردن یک قاشق عسل در آب و نوشیدن آن قبل از خواب...

- درمان شکاف لب ها و درمان پوست چروکیده و افتاده....

- یک قاشق عسل در هر روز می توند فرد را از سکته های قلبی ناگهانی باز دارد...

- در یک تحقیق جدید دانشمندان می گویند که خوردن یک قاشق عسل هر روز در درمان سرفه های مزمن بیشتر از دارو های شیمیایی معرف موثر است

- قدرت بالا در درمان آسم و التهاب ریه ها

- درمان اضطرابات روحی و عصبی

- درمان التهابات لثه و پوسیدگی دندان

- موثر بودن در درمان ضعف جنسی و نازایی

و فواید بی شمار دیگر که در حوصله این مطلب نمی گنجد....

قرآن چه می گوید...

خداوند حکیم ، خالق زبور و عسل به خاصیت درمانی عسل اشاره کرده است و می فرماید:

(يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآَيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ) [النحل: 69]

ترجمه:« از درون [شكم] آن شهدى كه به رنگهاى گوناگون است بيرون مى‏آيد در آن براى مردم درمانى است راستى در اين [زندگى زنبوران] براى مردمى كه تفكر مى‏كنند نشانه [قدرت الهى] است»





تاریخ: دو شنبه 10 تير 1392برچسب:عسل و ویژگی های درمانی باور نکردنی,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

درباره رابطه جنسی پس از زایمان بیشتر بدانید
ارتباط جنسی مناسب و سالم یکی از ارکان زندگی مشترک است...
بسیاری از زوج های جوان به دلیل عدم آشنایی و نداشتن آگاهی کافی درباره نحوه برقراری روابط عاطفی و ارتباط جنسی با همسران خود، با مشکلات بسیاری مواجه می شوند و متاسفانه این مشکلات در برخی زندگی ها تبدیل به بحران شده و کار به جدایی می کشد. یکی از دوران حساس در روابط جنسی زوجین، دوران پس از زایمان است.
روزهای پس از زایمان و دوران شیردهی، تجربه جدیدی برای پدر و مادر است. تغییرات جسمی و روانی بسیار زیادی در بدن مادر ایجاد می شود بنابراین روابط جنسی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. مدیریت زوجین در کنترل مشکلات این دوران و حفظ رابطه مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رابطه جنسی پس از زایمان
یکی از نکات مهم توجه به شرایط روانی زن پس از زایمان است. اغلب مادران پس از تولد نوزاد احساس خستگی و افسردگی می کنند، بنابراین حمایت عاطفی و درک وضعیت روحی زن نخستین گام برای بهبود روابط عاطفی است.

اگرچه زن ممكن است در اوایل دوره پس از زایمان، از نظر فیزیولوژیك، توان لازم برای شروع روابط زناشویی را داشته باشد، ولی ممكن است از آمادگی روانی مناسبی برخوردار نباشد.
پس از زایمان، رحم و سایر بخش های دستگاه تناسلی در طی 4 تا 6 هفته به حالت عادی باز می گردند. بنابراین توصیه می شود که ارتباط جنسی را تا 6 هفته پس از زایمان به تعویق بیندازید. مقاربت زودهنگام موجب آسیب به بخیه های مادر (هم در زایمان طبیعی و هم سزارین) و بروز مشکلاتی برای او می شود. در این مدت خونریزی پس از زایمان نیز قطع شده و ترشحات سیستم تناسلی زن به حال طبیعی باز می گردد.
زوجین باید قبل از شروع روابط جنسی، روش پیشگیری از بارداری مناسبی را انتخاب نمایند. این کار استرس و نگرانی را کاهش داده و موجب بهبود روابط عاطفی و جنسی می شود.
توصیه می شود قبل از شروع روابط جنسی پس از زایمان، حتما با پزشک خود مشورت کنید. در صورت نیاز می توانید از مشاوره روانشناسی نیز کمک بگیرید. عدم آگاهی زوجین در این دوران موجب افسردگی و احساس گناه در زن و همچنین احساس سرخوردگی در مرد می شود.
علل كاهش فعالیت جنسی پس از زایمان و رفع آنها
احساس درد در هنگام نزدیکی: درد در حین نزدیکی که معمولا ناشی از بخیه محل زایمان است، حتی در صورت التیام نیز می‌تواند موجب كاهش فعالیت جنسی زنان شود. در این مرحله با مراجعه به پزشک و معاینه توسط او، وضعیت بخیه های زایمان مشخص شده و اضطراب و نگرانی زوجین به خصوص زن برطرف می شود.
توجه افراطی به نوزاد: برخی از مادران آن چنان گرفتار نوزاد و نگهداری از او می شوند که وظایف خود را به عنوان یک همسر فراموش می کنند. مدیریت خانواده و حفظ روابط از مواردی است که زنان باید در مورد آن آگاهی های لازم را کسب کنند.
نگرانی در مورد وضعیت جسمی: برخی از زنان پس از بارداری و زایمان به دلیل تغییرات جسمی زیاد و افزایش وزن احساس خجالت کرده و به دلیل نگرانی در مورد وضعیت ظاهری خود از رابطه جنسی سرباز می زنند. باید این اطمینان به زن داده شود که تغییرات جسمی او پس از زایمان طبیعی بوده و به مرور زمان به حالت اول باز می گردد.
خستگی: بارداری و زایمان موجب خستگی بسیار زیادی در زنان می‌شود. مسوولیت، نگهداری از نوزاد و بر هم خوردن نظم خواب نیز مادر را با مشکلاتی همراه می سازند. بنابراین تمایل او به ارتباط جنسی کاهش می یابد. در طول شبانه روز باید ساعاتی برای استراحت مادر در نظر گرفته شود تا خستگی مفرط اختلالی در روابط عاطفی زوجین ایجاد نکند.
افسردگی پس از زایمان: بسیاری از زنان پس از زایمان، دوره ای از افسردگی را تجربه می کنند. این حالت به ویژه در زایمان اول شایع تر است. از دست دادن میل جنسی یكی از ویژگی‌های شاخص این بیماری است. این بیماران نیازمند حمایت و درمان مناسب هستند. برای حل این بحران از روانپزشک و روانشناس کمک بگیرید.
نکاتی درباره روابط جنسی پس از زایمان
-بهترین زمان برای آغاز فعالیت جنسی در هر دو شیوه سزارین و زایمان طبیعی، 6 هفته پس از تولد نوزاد است.
-ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی در دوران شیردهی، مادر با خشکی واژن روبرو شود. برای حل این مشکل با تجویز پزشک می توان از لوسیون ها و ژل های مناسب استفاده نمود.
-در هنگام نزدیکی شرایط جسمی زن در نظر گرفته شود و این عمل در موقعیت بدنی مناسبی انجام گیرد.
-ممکن است اولین ارتباطات جنسی پس از زایمان به خوبی قبل نباشند. این موضوع طبیعی بوده و به مرور زمان به حالت طبیعی باز می گردد.




تاریخ: پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:رابطه جنسی,رابطه جنسی پس از زایمان ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

چگونه با همسرم لذت را تجربه كنم؟
من هيج وقت ، در روابط جنسي با همسرم به ارگاسم نمي رسم ؛ اين موضوع موجب عصبانيت وتنفر من از شوهرم شده است ؛ و احساس مي كنم روابط جنسي عمل بي جا است ومن به سوي سرد مزاجي پيش مي روم . نمي دانم چكار كنم ؟ آيا طلاق بگيرم ؟ يا بي تفاوت شوم وارگاسم رسيدن را فراموش كنم ؟
اين جملات بعضي از زنان است وگاهي اوقات همين مسئله به از هم پاشيدگي زندگي زناشويي مي شود يا اين كه بر اثر به سرد مزاجي كشيده شدن « زن » ، زندگي تبديل به ميدان اختلافات وعدم عشق وعلاقه نسبت به يكديگر !!
چه بايد انجام داد ؟ آياامكان اصلاح « مرد » وجود دارد ؟ چگونه بايد« مرد» را به نحوه صحيح ارتباط جنسي با همسرش آشنا كرد ؟ آيا در اين شراطي اميد به عشق وعلاقه وجود دارد ؟

 

 

 

 

 

درادامه مطلب



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:چگونه با همسرم لذت را تجربه كنم؟,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

سادیسم جنسی,سادیسم جنسی چیست,ناهنجاریهای جنسی,نشانه های سادیسم جنسی  

سادیسم و ناهنجاریهای جنسی: نشانه ها و روشهای درمانی
سادیسم و ناهنجاری های جنسی معمولاً متاثر از عدم تعادل بین نیازهای جنسی و ارضای آنها و نیز افکاری بیمار گونه می باشد که به طرق مختلف در زندگی افراد نمایان و باعث ناهنجاریهای بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی میگردد. شرایط محیطی و نبود آموزشهای صحیح باعث گسترش روز افزون افراد مبتلا به این عارضه شده است.
کسانی که از سادیسم و ناهنجاریهای جنسی رنج می بردند در زندگی خود انواع شکستها را تجربه میکنند و بدلیل داشتن افکاری پریشان که صرفاً آب و رنگی جنسی دارد به خود و جامعه ای که در آن حضور دارند صدمات جبران ناپذیری می زنند.
از مهمترین نشانه های سادیسم و ناهنجاریهای جنسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

اهمیت محبت، نوازش، لامسه و ماساژ در روابط جنسی

زنان در موقع آمیزش جسمی و جنسی به محبت و گرمی بیشتری نیاز دارند. این پیشداوری مطمئناً با این که زنان نبایستی تمایلات جنسی فوق العاده شدید داشته باشند یا آنکه خواستار رابطه جنسی بدن احساسات باشند، مرتبط است. طبیعی است که بسیاری از زنان رابطه جنسی ملایم و محبت آمیز را دوست دارند. ولی این مورد پسند بسیاری از مردان نیز می باشد. باز هم این بستگی به تفاوت های فردی دارد ولی به نیازهای مختلف طی دوران های مختلف زندگی نیز بستگی دارد. بسیاری از زنان همچین احساس می کنند که میل جنسی آنان در مواقع مختلف دوره عادت ماهانه متفاوت است.
به گزارش مجله دشت آرزوها : در برخی موارد ممکن است یک زن احساس کند به یک عمل جنسی سریع و بدون مقدمه نیاز دارد. در سایر موارد ممکن است او به محبت و عشق فوق العاده زیادی در رابطه با آمیزش جنسی نیاز احساس کند. همچنین ممکن است نکته مثبتی نیز
 
در تفاوت میان آمیزش جنسی شدید و ملایم، با شدت و محبت آمیز وجود داشته باشد. عشق
 
مفهوم وسیعی دارد و هم مردان و هم زنان از تنوع آن لذت می برند



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

دانستنیهای جنسی,رابطه زناشويي,روابط‌ زناشويي

همسران سرد بخوانند
هر دوي شما خسته هستيد. بچه‌هايتان بدخواب هستند. از زياد شدن وزنتان ناراحت هستيد. به دليل فشار كاري استرس زيادي را تحمل مي‌كنيد و وقت خالي نداريد.

دلايل بسياري مانند اينها ممكن است باعث شود رابطه زناشويي همسران سرد شود و به جاي برقراري رابطه، بخوابند يا تلويزيون تماشا كنند....
اين در حالي است كه رابطه زناشويي سالم بخشي ضروري از يك رابطه صميمي ميان همسران است و ناديده گرفتن آن ممكن است باعث سرد شدن روابط بين آنها شود.
در اينجا به 6 مشكل در روابط زناشويي و 6راه‌حل براي آن مي‌پردازيم:
مشكل شماره يك: احساس يكنواختي مي‌كنيد



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

حتی اگر رساندن یک زن به ارگاسم خیلی سخت نباشد، بنظر می رسد آقایان عموماً در مورد اینکه آیا خانم هایشان پس از یک آمیزش جنسی ارضا شده اند یا نه مشکل دارند. اما اغلب آقایان نیاز دارند در مورد ارضای خانم هایشان مطمئن شوند.

اینکه خانم هایشان بگویند: عزیزم من خیلی ارضا شدم یا مدام بپرسید ارضا شدی؟ زیاد جالب نیست.
در اینجا علائمی نه چندان واضح را بیان می کنیم که نشان دهنده آمادگی خانمتان برای آمیزش است و اینکه نسبت به اعمال شما رضایت دارد.
 
 
 
 
در ادامه مطلب میخوانیم

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:علائم و نشانه های ارضای جنسی در خانم ها,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

از تنهایی وحشت داشت و خوب می دانست که آرزوی پدر و مادر پیرش را تنها او می تواند برآورده سازد. ازهم سن و سالانش تقریباً تنها او مانده بود. دیگر هیچ بهانه ای نداشت، زیرا دوران سربازی اش را به اتمام رسانده بود و با درآمدی که داشت می توانست به راحتی خرج یک زندگی را بدهد. یکی از مهمترین دلایلش این بود که دلش نمی خواست اختلاف سنی اش با بچه هایش زیاد باشد. دلش می خواست مستقل شود و از طرفی از دست حرف و حدیث مردم راحت شود. به تازگی شنیده بود که اداره به متأهلها خانه یا زمین می دهد...

 

اینها همگی بخشی از معیارهای ناپخته اما قدرتمندی است که در جامعه امروز اصل انتخاب آگاهانه و هوشمندانه را کمرنگ کرده است. به راستی آیا می توان با قوانین از پیش تعیین شده، وارد سرنوشت و روحیات و خلقیات انسان دیگری شد؟ مگر نه این است که انسان از روحی بزرگ و نامحدود به وجود آمده است، پس چگونه می توان قوانین این روح نامحدود را با قوانین محدود و شرعی شده قیاس کرد و بر مبنای آن مهمترین و جدی ترین تصمیم زندگی را گرفت.

وقت ازدواج, بهانه های اشتباه برای یک انتخاب

ازدواج موضوعی نیست که بتوان برای آن قانون و فرمول تعیین کرد و همه را وادار به رعایت این قانون کرد. بر این اساس، سن ازدواج را هم شرایط روحی و آمادگی و نیاز درونی هر فرد مشخص می کند. این که بخواهیم بدون در نظر گرفتن شرایط و آمادگی روحی و روانی، ازدواج کنیم به تبع آن باید شاهد هر گونه اتفاق و رویداد ناخوشایندی هم در زندگی مان باشیم.

 

بهانه های اشتباه برای یک انتخاب

اگر به آمار طلاق و عوامل جدایی ها توجه کنیم، می بینیم که اکثر این ازدواج های بی سرانجام با ظاهری ترین شباهت ها و یا تفاهم بر مبناهای سست و در بعضی موارد، توهمی شکل گرفته است که پس از مدت زمانی کوتاه سطح شکافته و زوجین به عمق حقیقت وجودی فرد مقابل پی خواهند برد و متأسفانه در اکثر مواقع این شناخت زمانی اتفاق می افتد که تقریباً کار از کار گذشته است.

 

همکلاس بودن، همکار بودن، هم رشته بودن، هم زبان و هم فرهنگ بودن، هم سطح و هم مذهب بودن، تنها رضایت داشتن خانواده ها و هزاران دلیل ریز و درشتی که همگی بر پایه ای از شرطی شدگی های ذهن بنا شده است، می تواند نمونه ای از معیارهایی باشد که تنها در سطح مانده است، اما آیا تا به حال از خود پرسیده ایم که هدف نهایی از ازدواج چیست و چرا انسانها ازدواج می کنند؟

 

قرآن می فرماید: که ما زن و مرد را مایه آرامش هم قرار داده ایم تا در کنار هم آرامش یابند، اما اصلاً چگونه می توان به آن آرامش دست یافت؟ این آرامش در کجای زندگی یافت می شود؟

 

در کنار موهبت های بی انتهای خداوند، ازدواج کردن هم یکی از این نعمتهای بی شماری است که به جرأت می توان گفت، از مهمترین و اساسی ترین و حتی سرنوشت سازترین انتخابهای انسان است.

 

ازدواج یعنی پیوند دو روح که در دو جسم زندگی می کنند. ژرف اندیشان، ازدواج را تجربه یگانگی و یکی شدن دو فرد دانسته اند، بهتر است بگوییم یکی شدن دو روح و زمانی این آرامش به معنای حقیقی خود می رسد، که این یگانگی با تمام وجود اتفاق افتاده باشد.

 

یگانگی اتفاق نمی افتد جز با انتخاب هوشیارانه و همذات پنداری. اما این هوشیاری چه زمانی رخ می دهد و چگونه می توان با درایت و تیزبینی تن به ازدواج داد؟ عده ای معتقدند تا زمانی که زیر یک سقف زندگی نکنیم، نخواهیم توانست طرف مقابل را بشناسیم و دیده شده که بسیاری از زوجها زودتر از احساس نیاز به ازدواج، ازدواج کرده اند. البته منظور از نیاز، چیزی فراسوی نیازهای مادی و جسمانی شرطی شده است.

ازدواج تکامل یافتن و تعالی یافتن است. حال اگر این انتخاب آگاهانه و هوشیارانه صورت گیرد، می توان تقریباً به همان آرامشی رسید که قرآن کریم از آن یاد کرده است

 

کی و چه وقت ازدواج کردن، موضوعی است که افراد زیادی از جمله متخصصان تلاش کرده اند تا در این زمینه به یک جواب روشن و قاطع درباره سن ازدواج برسند. جوابی که برای همه کاربرد داشته باشد. چیزی شبیه یک فرمول یا معادله که بی قید و شرط برای همه یکسان باشد. حال در این میلان اصلاً فرقی نمی کند که کسی میل و نیاز به ازدواج را در خود احساس می کند و یا اینکه فردی دیگر اصلاً حس نمی کند، اما به محض اینکه سنش به فرمول معادله نزدیکتر شد، تحت فشار اطرافیان، مجبور است که تن به ازدواج بدهد و یا آنقدر ذهنش در دامهای شرطی شده گیر کرده است که در خیالات خود دچار خودفریبی می شود. اما در حقیقت ازدواج به سن و سال نیست، بلکه به حس و حال درونی است، به احساسی فرای احساسات زمینی.

 

ازدواج تکامل یافتن و تعالی یافتن است. حال اگر این انتخاب آگاهانه و هوشیارانه صورت گیرد، می توان تقریباً به همان آرامشی رسید که قرآن کریم از آن یاد کرده است. زمانی که روح، آمادگی لازم را برای ازدواج کردن مشاهده کرد و این نیاز درونی آشکار شد، دیگر به هیچ قیمتی بیرون راندنی نیست؛ حتی اگر با آن بجنگی و بخواهی از فکرش رهایی یابی، زیرا دیگر جزیی از خودت است...

 

چه کسی می تواند بگوید که دامنه و عمق تأثیر ازدواج و گستره دگرگونی و تغییری که می تواند در زندگی افراد ایجاد کند تا چه مرزهایی کشیده می شود؟ !پس بهتر است عمیقاً مراقب و هوشیار بود. زیرا به جز خودمان هیچ کس دیگری حاضر نیست تاوان سنگین بزرگترین و جدی ترین تصمیم زندگیمان را بدهد.

 

در چه سنی باید ازدواج کرد؟

برای ازدواج علاوه بر نیاز به رشد جسمی و جنسی ، رشد روانی و اجتماعی نیز مورد نیاز است. در اواخر دوره نوجوانی رشد جنسی تقریبا کامل می شود و فرد توانایی تولید مثل پیدا می کند. در اواخر سنین نوجوانی اغلب دختران به فکر ازدواج می افتند، در حالیکه پسران در این سنین خواهان ازدواج نیستند. گرچه ازدواج تنها راه مشروع و سالم تأمین نیازهای جسمی و روانی نوجوانان است، ولی برای یک ازدواج موفق، آمادگی زیستی، روانی، مادی و اجتماعی لازم است. به همین جهت، متخصصان سن مناسب ازدواج را برای دختران 18 تا 24 سال و برای پسران 24 تا 28 سال توصیه می کنند. معمولا اختلاف سن 2 تا 6 سال بین دختر و پسر برای ازدواج توصیه می شود. در صورت داشتن ازدواج زودهنگام، بهتر است داشتن فرزند تا پس از 20 سالگی به تعویق بیفتد. برای این منظور لازم است که زوجین با روش های صحیح تنظیم خانواده آشنا باشند.

 

معیارهای یک ازدواج موفق چیست؟

انتخاب همسر از مهمترین تصمیمات فرد در زندگی است، زیرا می تواند آینده فرد را رقم بزند. تشکیل خانواده سالم، متعادل و پایدار مانند هر امر مهم دیگری به تفکر منطقی و تلاش و کوشش نیازمند است. جوان می بایستی بر اساس معیارهای اصولی، منطقی همسر آینده خود را شناسایی و انتخاب نماید و آنگاه به انجام پیوند زناشویی اقدام کند. بصورت کلی اصالت خانوادگی به عنوان اساسی ترین معیار انتخاب همسر شناخته می شود. ایمان، اخلاق نیکو و روان سالم، و تناسب زوجین در ویژگیهای ظاهری، سنی، تحصیلی، فرهنگی، تربیتی و اعتقادی از موارد اساسی در انتخاب همسر است

 

 




تاریخ: سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:بهترین وقت ازدواج,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

گلـبرگ سـلامـت


                                              *  آداب زناشویی
                                              *  راهکارهای تقویت قوای جنسی
                                              *  راهنمای دوران بارداری و شیردهی
                                              *  و ...

.

(حوریه رضوانی اصل ــ معصومه مددی)
با مقدمه ای از: استاد حسین خیراندیش

 

آگاهی از اصول و قواعد زناشویی و راه‌های تقویت قوای جنسی و آشنایی با قواعد طبی و بهداشتی دوران بارداری و شیردهی، از مهمترین مسائلی است که همواره مورد سوال همسران واقع شده است و شاید بسیاری از افراد از توصیه هایی که معصومین (علیهم السلام) در باره این موضوعات ایراد کرده اند، بی اطلاع باشند. این کتاب، به بررسی و معرفی روایات و همچنین ارائه نسخه هایی از برخی حکمای بزرگ اسلامی در موضوعات یاد شده می‌پردازد و نکات ارزشمندی را در اختیار علاقه مندان این عرصه قرار می‌دهد.

 


(860 کیلوبایت، PDF)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لينك كمكی: در صورتی كه لينك بالا در دسترس نيست: (كليك كنيد)

 

* * * * * * * * * *


عناوین مورد بحث در این کتاب عبارتند از:

1)

آداب مجامعت و ثمره آن /

كيفيت نزديكی / منع از مقاربت در زمان قائدگی



2)

راهكارهای درمان ناباروری / ناباروری مردان / ناباروری زنان / راهكارهای تقويت قوای جنسی / عوامل كاهش دهنده ميل جنسی



3)

بارداری و تغذيه و رفع مشكلات شايع بارداری / درمان كمخونی در زنان باردار / رفع فشار خون در بارداری / رفع ديابت بارداری / پيشگيری از عفونت بارداری / پيشگيری و درمان بواسير / درمان تهوع و ويار حاملگی / جلوگيری از ترك پوست شكم / رفع سوزش سردل و ترش كردن / درمان تهديد به سقط / اضطراب در بارداری / توصيه های مهم به مادران و پدران برای دوران بارداری



4)

تعيين جنسيت



5)

زيبايی و ذكاوت فرزند / مواد موثر در زيبايی فرزند



6)

تسهيل و تسريع در زايمان / درمان افسردگی بعد از زايمان / تغذيه بعد از زايمان / خونريزی پس از زايمان / دردهای رحمی پس از زايمان



7)

آداب بعد از تولد / تغذيه كودكان ضعيف / گريه نوزادی كه شب نمی‌خوابد / روش هايی جهت كاهش گريه نوزاد



8)

شيردهی / شرايط لازم برای فرد شيرده / فوايد شير مادر برای نوزاد / فوايد شيردهی براي مادر / نحوه شيردهی / عوامل موثر در ازدياد شير / توصيه های غذايي / زخم نوك پستان / ورم پستان / آبسه پستان



9)

راه های درمان خونريزی غير طبيعی در زنان / درمان خونريزی زياد قائدگی در اثر عفونت / خونريزی ناشی از تومورهای رحمی / درمان دردهای قاعدگی / درمان عدم قاعدگی / خوراكی های مفيد در باز شدن عادت ماهيانه / درمان عوارض يائسگی




* * * * * * * * * *
* * *

همچنین کتاب خوب دیگری نیز در آدرس زیر قرار دارد که علاقه مندان میتوانند جهت تکمیل اطلاعات خود در این زمینه به آن مراجعه نمایند:


قــانون قــوه بــاه
(معرفی روایات و احکام در مسائل جنسی و زناشویی)


(
محمد ابراهيم آوازه (رضوي))
.

 

دانلود
(780 کیلوبایت، PDF)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لينك كمكی: در صورتی كه لينك بالا در دسترس نيست: (كليك كنيد)



تاریخ: جمعه 25 فروردين 1391برچسب:گلـبرگ سـلامـت,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 


اهمیت اوقات در انعقاد نطفه
(نتیجۀ عمل نکردن به توصیه امام صادق علیه السلام در رعایت زمان انعقاد نطفه)

 

حضــرت اسـتاد علامـه حسـن‌زاده آملـی (حفـظه الله)

 

 


نکاح برای انشاء صورت انسانی است، نه اطفاء شهوت حیوانی

.... به او گفتم که بیماری فرزند شما نتیجه بی دینی است! گفت آقا جان! ما نمـاز می‌خوانیم ...
گفتم که آقا! دینداری تنها به نماز نیست، دین را باید در شئون زندگی پیاده کنید، راجع به ازدواج،
راجع به انعقــاد نطفــه، دیـن پیاده نشـده اسـت ... حضـرت امــام صادق(علیه السلام) از جــانب
حقیقت عـالم فـرمـود: اگـر نطفه در زمانی کـه مـاه هلال است منعقد شود، فرزند حاصل از آن به
بیماری صرع مبتلا میشود ...



دانلود فیلم:
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زمان فیلم: 10 دقیقه و 32 ثانیه

کیفیت پایـین      [9 مگابایت، 3GP]
کیفیت بالاتر    [13 مگابایت، wmv]
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


دانلود صوت:
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کلیک کنید     [1.6 مگابایت، wma]
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 
 * * * * * * * * * * * * * *
 نفوذ فرهنگ و جهانبینی فلسفی غرب در جامعه دینی ما، باعث هرج و مرج های فکری بسیاری در بین آحاد مختلف مردم ما شده است. از جمله اینکه مثلا افرادی هستند که در عین دین باوری، مسائل ذکر شده در احادیث را با ذهنیت خود می‌سنجند و اگر باور نداشتند و یا با چارچوب های مورد تایید علوم دانشگاهی مدرن سازگاری نداشت به رد آن می‌پردازند. در مورد زمانمندی انعقاد نطفه و تاثیرات آن بر روی جنین نیز این نوع نگاه وجود دارد و مدام به تشکیک و رد کلام معصومین علیهم السلام میپردازند و بعضا این حرکت را نیز در حمایت از دین انجام می‌دهند تا مبادا خرافه گرایی و موهومات به دین نسبت داده شود! ... در این فیلم، حضرت علامه حسن زاده آملی (حفظه الله) به تاثیر عدم رعایت زمانمندی انعقاد نطفه بر روی فرزند اشاره می‌کنند و بیان می‌کنند که رعایت نکردن توصیه های معصومین علیهم السلام در این زمینه، مساوی بی دینی در همین بخش از زندگی است. جناب علامه حسن زاده آملی، یک عالم عامل و یک عارف واصل و یک دین شناس متبهر و یک طبیب و منجم کارکرده است، از اینرو این فیلم به عنوان یک نمونه از رویکرد علمای صاحبنظر اسلام در اعتقاد به این مساله به شما عزیزان معرفی می‌شود. باشد که مورد استفاده قرار گیرد ... و من الله توفیق



تاریخ: جمعه 25 فروردين 1391برچسب: اهمیت اوقات در انعقاد نطفه,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی